VickyK Posted February 11, 2011 Share Posted February 11, 2011 HejsaHvordan får jeg et facebook skilt på min shop, magen til det vist her på denne side?: smilende kovh, Vicky. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Prestafan1234 Posted February 11, 2011 Share Posted February 11, 2011 HejJa, nu er det jo min side du linker til:-) Se denne tråd: http://www.prestashop.com/forums/viewthread/69021/dansk/lst_facebook_fanside_og_facebook_like Link to comment Share on other sites More sharing options...
VickyK Posted February 11, 2011 Author Share Posted February 11, 2011 HejJa, det var fint lige at læse, men for folk der ikke er kode-stærke m.m. så kan man godt stadig føle sig på bar bund.Man skal bruge et billede, et link til sin FB - på en eller anden måde få de to ting til at hænge sammen og indsætte i en tpl fil et eller andet sted? Evt. få fat i et slags modul man kan uploade og indsætte billede og link i???Ja, undskyld jeg er lidt "lost" i hvad der skal gøres for at få denne specifikke Facebook-tingest på mit site...- Har brug for en mere idiot-sikret forklaring ;-) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Prestafan1234 Posted February 11, 2011 Share Posted February 11, 2011 ok:-)Find det modul, du gerne vil sætte koden ind i, find herefter .tpl filen til dette modul. Det skal nok helst stå nederst i et af dine moduler. Tricket er ikke at indsætte det i en boks som sådan, men at du hardkoder det ind i et modul. Lad os antage at du vælger din kurv.Så finder du dit modul til kurven via FTP og i tpl filen indsætter du følgende kode nederst:EDIT indsætter lige som kode, da den havde fjernet noget af koden Så du skal altså have en knap som du navngiver og uploader til en mappe først, så du ved, hvad referencen til denne er. Du skal ikke tage Timpets knap med mindre du linker til ham et sted på din side.Håber, det giver mere mening Link to comment Share on other sites More sharing options...
VickyK Posted February 12, 2011 Author Share Posted February 12, 2011 HejJeg kan ikke åbne tpl filen. Der kommer et browser vindue med en kasse med et rødt kryds i og en stump kode-skrift. Klikker man på kassen åbner den en internet-fejlmeddelelse i browseren...Som nødløsning har jeg lavet min reklameblok på sitet til et facebook-link, men jeg ved ikke hvordan jeg ændrer linket til at åbne i et nyt vindue? - Ved godt det hedder target blank m.m. Men hvad gør man når linket blot starter med http://....etc.? Kan man fifle sig frem til at få linket til at åbne i et nyt vindue?? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Timpet Posted February 12, 2011 Share Posted February 12, 2011 ok:-)Find det modul, du gerne vil sætte koden ind i, find herefter .tpl filen til dette modul. Det skal nok helst stå nederst i et af dine moduler. Tricket er ikke at indsætte det i en boks som sådan, men at du hardkoder det ind i et modul. Lad os antage at du vælger din kurv.Så finder du dit modul til kurven via FTP og i tpl filen indsætter du følgende kode nederst: Så du skal altså have en knap som du navngiver og uploader til en mappe først, så du ved, hvad referencen til denne er. Du skal ikke tage Timpets knap med mindre du linker til ham et sted på din side.Håber, det giver mere mening Hehe du glemmer ikke lige sådan at jeg kom farende efter dig for at hugge vores grafik Egentlig å byggede det jo på en mindre misforståelse Jeg har tidligere faktisk været efter en tekst tyv for at hugge vores tekster, og der truer jeg med lidt mere en links til vores site Når man hugger folks tekster skaber skaber man flere problemer end man umiddelbart lige er klarover, for det virker jo rimelig uskyldigt. Det synes google bare ikke det er, de straffer det promte, ved at fjerne den side de mener er mindst relevant for brugerne, fra deres søgeindex. Så det kan altså ende med at straffe vores site i google at de har hugget tekster, men det kan også ende med at straffe deres eget site. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Prestafan1234 Posted February 12, 2011 Share Posted February 12, 2011 Det var skam ikke ondt ment Tim - det er helt fair, at du så beder om at linke til dit site. Hvilket også have været muligt for mig nu, da jeg nu har en blog. Men relevansen i at linke til side med tøj fra min butik var ikke så stor. Jeg har også fundet mine billeder brugt på en engelsk hjemmeside, og overvejer om jeg skal sætte vandmærke på mine produktbilleder. Men det er da heller ikke i orden at stjæle folks tekster, det ville jeg også blive rigtig sur over. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Timpet Posted February 12, 2011 Share Posted February 12, 2011 Jeg ved skam godt det ikke var ondt ment Jeg kunne bare ikke lade være med at lade en kommetar falde til det Mht. linksene så er links fra relevant sites selvfølgelig bedst, men alle links giver linkjuice, og selvom værdien ikke er kæmpe stor, så er den der stadigvæk Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts