presta-dyr Posted March 27, 2011 Share Posted March 27, 2011 (edited) Typisk bruges cart ID (kurv-ID) i forbindelse med betalingshåndteringen. Det er derfor ret irriterende, at der kun vises ordre-ID i back office for PrestaShop. Det kan løses ret nemt. I admin/tabs/AdminOrders.php skal der rettes i metoden __construct. I 1.3.7.0 er det linie 46.Der hvor der står: $this->fieldsDisplay = array( 'id_order' => array('title' => $this->l('ID'), 'align' => 'center', 'width' => 25), tilføjes en linie, så der står: $this->fieldsDisplay = array( 'id_order' => array('title' => $this->l('ID'), 'align' => 'center', 'width' => 25), 'id_cart' => array('title' => $this->l('Cart'), 'align' => 'center', 'width' => 25), Jeg har vedhæftet den opdaterede fil (til 1.3.7.0).Så har jeg også vedhæftet filen til 1.4.9.0. Og nu har jeg vedhæftet filen til 1.5.6.1 (lægges i controllers/admin). For PrestaShop 1.5 og 1.6 kopieres den vedhæftede fil AdminOrdersController.php til override/controllers/admin. 2016-04-01: Jeg har vedhæftet en opdateret version af filen til PrestaShop 1.6, hvor kurvens ID og forsendelsesmåden bliver vist i oversigten. Og så har jeg gjort nogle af kolonnerne lidt smallere. Bemærk, at det kan være nødvendigt, at slette filen cache/class_index.php (den bliver gendannet automatisk). /Kjeld AdminOrders.php AdminOrders.php AdminOrdersController.php AdminOrdersController.php Edited April 1, 2016 by presta-dyr (see edit history) 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Timpet Posted August 10, 2011 Share Posted August 10, 2011 Hej Kjeld, det er er super fed ting den her. Måske det skulle blive til dit første indlæg på prestatips Link to comment Share on other sites More sharing options...
Homeshop.dk Posted August 11, 2011 Share Posted August 11, 2011 Super FEDT Kjeld! Det har dæleme sparet mig for miget tid når jeg afstemmer konti. Mange TAK! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Martin Hedegaard Posted October 31, 2011 Share Posted October 31, 2011 Mange tak for hjælpen Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kurt Moskjaer Anders Posted March 15, 2012 Share Posted March 15, 2012 Jeg ved godt der er tale om en gammel tråd, men jeg kan se i en anden tråd at du Kjeld forespurgte om muligheden for at bruge cart_id som ordreid i stedet for order_id. Valgte du at gøre dette eller kører du med den "normale" løsning, hvor cart_id overføres til betalingsgatewayen og dermed ikke er det samme som order_id? Link to comment Share on other sites More sharing options...
catch Posted November 1, 2012 Share Posted November 1, 2012 Hej Kjeld. Virker det ikke i version 1.4.9? Link to comment Share on other sites More sharing options...
presta-dyr Posted November 1, 2012 Author Share Posted November 1, 2012 Jo, på samme måde i 1.4. Men du kan selvfølgelig ikke bruge den fil, der er beregnet til 1.3. /Kjeld Link to comment Share on other sites More sharing options...
presta-dyr Posted November 25, 2012 Author Share Posted November 25, 2012 Så er der også tilføjet en opdateret fil til 1.4.9.0. /Kjeld Link to comment Share on other sites More sharing options...
presta-dyr Posted December 30, 2013 Author Share Posted December 30, 2013 Og nu en fil til 1.5.6.1. /Kjeld Link to comment Share on other sites More sharing options...
[email protected] Posted February 15, 2014 Share Posted February 15, 2014 hej Er ikke lige programmør, men i min nye responsive 1.5 x sender den i emails til kunder ordername, som ved bankoverførsel er en masse besværlige bogstaver og tal, som er svære for kunden at huske. I min gamle prestashop brugte den ordre id, som er meget mere relevant. Jeg har prøvet i email modulerne at ændre ordre name til ordre id men det virker ikke? Håber nogen kan sige hvor det kan ændres. På forhånd tak. Mvh Henrik Link to comment Share on other sites More sharing options...
presta-dyr Posted February 15, 2014 Author Share Posted February 15, 2014 Denne tråd handler om cart ID. Start venligst en ny, hvis du vil diskutere order ID. /Kjeld Link to comment Share on other sites More sharing options...
Michael Wulff Posted September 24, 2014 Share Posted September 24, 2014 Hej Kjeld jeg roder rundt med samme problem men kan ikke finde hvor jeg skulle indsætte den nævnte kodelinie i filen jeg kører PS 1.5.6.2 og har gennemsøgt AdminAccessControler.php men kan ikke finde noget af den benyttede kode eller stumper heraf når jeg søger med Notepad ++ feks. "fieldsDisplay" eller "ID_order" heller ikke dele heraf "Display" "feelds" "ID" hvad gør jeg forkert mon ? er der så stor forskel på versionerne at det er den forkerte fil jeg søger i ? VH Michael Link to comment Share on other sites More sharing options...
presta-dyr Posted September 26, 2014 Author Share Posted September 26, 2014 (edited) Du søger nok i den forkerte fil. Jeg har skrevet en ny AdminOrdersController.php, som skal lægges i override/controllers/admin. Dette virker både for PrestaShop 1.5 og 1.6. Se første indlæg i denne tråd. /Kjeld Edited July 25, 2015 by presta-dyr (see edit history) Link to comment Share on other sites More sharing options...
presta-dyr Posted April 1, 2016 Author Share Posted April 1, 2016 Jeg har skrevet en ny AdminOrdersController.php, som skal lægges i override/controllers/admin. Jeg har kun testet på PrestaShop 1.6. Se første indlæg i denne tråd. /Kjeld Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts