Zigma Posted January 2, 2009 Share Posted January 2, 2009 Har frågat runt i den allmänna forumet och det verkar som om man inte kan ta frakt på varje enskild produkt, utan endast en frakt som gäller för alla varor.Hur har ni andra löst detta? Link to comment Share on other sites More sharing options...
donmarc Posted January 13, 2009 Share Posted January 13, 2009 Frakten räknas ut på vikten.Det är det lättaste sättet.En product väger 3 kg och den andra 2 kg.Då blir det en total vikt på 5 Kg och fraktkostnaden räknas på 5 Kg. Link to comment Share on other sites More sharing options...
ruilong Posted January 14, 2009 Share Posted January 14, 2009 sen går det ju även att sätta fast pris på frakten om man trixar lite med inställningarna, samt lägga på en "paketeringskostnad".men jag antar att du är ute efter något för "skrymmande" post tillägg eller? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Zigma Posted January 14, 2009 Author Share Posted January 14, 2009 Från början var det tänkt att det skulle vara så, men nu har jag lagt fraktpris direkt på produkten och har fraktfritt. Men det problem som kvartstår är om en kund köper 3 produkter eller mer så vill jag dra av säg 20 kr eller nått. Hur fungera detta? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts