CarstenK Posted March 21, 2011 Share Posted March 21, 2011 Hej álle.Jeg er helt ny indenfor området så har kun arbejdet med Prestashop i ca. 2 uger. Jeg har via Back Office forsøgt at importere et facebook like modul. Efter den succesfuldt havde importeret modulet skete der bare det, at absolut ingen af modulerne er synlige mere :-( Hvad kan der være galt.MvhCarstenK Link to comment Share on other sites More sharing options...
Prestafan1234 Posted March 21, 2011 Share Posted March 21, 2011 Hvilken version af PrestaShop bruger du? Og kan du sende et link til modulet? Link to comment Share on other sites More sharing options...
CarstenK Posted March 21, 2011 Author Share Posted March 21, 2011 Jeg bruger version 1.3.1.1. En tysk udgave da firmaet ligger lige syd for grænsen.Modulet er hentet på www.celavi.org 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Prestafan1234 Posted March 21, 2011 Share Posted March 21, 2011 Lyder mystisk - var bange for, om du måske have version 1.4 og modulet måske ikke var kompatibelt, men det skulle jo ikke være tilfældet. Mit bedste bud er, at du indlæser backup og bruger et andet modul i stedet. Jeg bruger vedhæftede modul, og det virker i hvert fald i begge mine shops (hhv. version 1.2.5 og 1.3.1.1) facebooklike.tar Link to comment Share on other sites More sharing options...
CarstenK Posted March 21, 2011 Author Share Posted March 21, 2011 Hvordan gør jeg lige det med backup? Det underlige er at hvis jeg går ind i moduler og trykker på positioner så dukker alle modulerne og og jeg kan flytte på deres placeringer. Kan bare ikke installere og deistallere :-( Link to comment Share on other sites More sharing options...
Prestafan1234 Posted March 21, 2011 Share Posted March 21, 2011 At indlæse backup kræver, at du jævnligt har taget backup af din butik og din database - har du det?Jeg ved ikke, om der er andre, der har prøvet noget tilsvarende før, altså at modulerne kan ses men ikke installeres og afinstalleres. Det lyder godt nok mystisk. Måske er der andre i forum, der kan byde ind med en mulig årsag. Link to comment Share on other sites More sharing options...
CarstenK Posted March 21, 2011 Author Share Posted March 21, 2011 Har søgt som en gal på div. fora og kan se at nogle har haft held med at slette det nyeste installerede modul via FTP. Jeg har fundet modulet men kan ikke slette det. Får denne fejlError: can not delete directory /html/prestashop/modules/blockfblikebox, check permissions and ownerHvordan ændrer jeg rettighederne så jeg kan slette modulet? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Prestafan1234 Posted March 21, 2011 Share Posted March 21, 2011 Har søgt som en gal på div. fora og kan se at nogle har haft held med at slette det nyeste installerede modul via FTP. Jeg har fundet modulet men kan ikke slette det. Får denne fejlError: can not delete directory /html/prestashop/modules/blockfblikebox, check permissions and ownerHvordan ændrer jeg rettighederne så jeg kan slette modulet? I FTP, højreklik på modulet og vælge Fil attributter, så får du en popup. Prøv at ændre rettighederne til 777 og se, om du så ikke kan få lov til at slette modulet Link to comment Share on other sites More sharing options...
CarstenK Posted March 21, 2011 Author Share Posted March 21, 2011 Hver gang jeg ændrer den til 777 og skriver submit ser umiddelbart ud till at den accepterer det. Men prøver jeg derefter at slette får jeg samme fejl. Går jeg herefter tilbage til rettigheder hedder den stadig 755 Link to comment Share on other sites More sharing options...
CarstenK Posted March 21, 2011 Author Share Posted March 21, 2011 I min FTP står der under alle andre moduler "WEB2" som owner. I alle disse moduler kan jeg uden problemer ændre rettigheder. Men under dette modul står der:Owner www-data Group www-data Kan dette betyde noget? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Prestafan1234 Posted March 21, 2011 Share Posted March 21, 2011 Sikke da et irriterende modul! Prøv at kontakte din udbyder og bed dem ændre rettighederne på mappen til 777 for dig - måske har du ikke selv nok rettigheder til at ændre til dette (muligvis heller ikke på dine andre mapper - det afhænger ofte af udbyderen) Link to comment Share on other sites More sharing options...
CarstenK Posted March 21, 2011 Author Share Posted March 21, 2011 Så fik jeg det sku til at virke :-) Oprettede en ny FPT user udelukkende til det specifikke modul. Herefter kunne ændre rettighederne og dermed slette det .-) :-) Tusind tak for din hjælp. Link to comment Share on other sites More sharing options...
pless Posted March 21, 2011 Share Posted March 21, 2011 gætter på surftown... hehe Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts