pless Posted March 20, 2011 Share Posted March 20, 2011 Nu opgiver jeg.......Jeg har forsøgt at installere nye temaer til PS 1.4.Jeg kan ikke få installeren til at virke og hvis jeg installere direkte via FTP ved at kopier mapperne direkte ind i mappen modul og derefter i mappen theme får jeg dog siden frem men det går så helt galt i link menu , kurv osv.....Jeg har leget en del i global.css filen men fårstår den ikke nok endnu...Nogle der kan fortælle mig hvad jeg skal gøre, hvor starter jeg med at redigere eller hvad gør jeg forkert? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Prestafan1234 Posted March 20, 2011 Share Posted March 20, 2011 Nu opgiver jeg.......Jeg har forsøgt at installere nye temaer til PS 1.4.Jeg kan ikke få installeren til at virke og hvis jeg installere direkte via FTP ved at kopier mapperne direkte ind i mappen modul og derefter i mappen theme får jeg dog siden frem men det går så helt galt i link menu , kurv osv.....Jeg har leget en del i global.css filen men fårstår den ikke nok endnu...Nogle der kan fortælle mig hvad jeg skal gøre, hvor starter jeg med at redigere eller hvad gør jeg forkert? Themes skal _ikke_ ligge under modules som du skriver ovenfor, de skal ligge i mappen themes. Og derudover skal du sikre dig, at det theme du prøver at installere er kompatibelt med version 1.4 - der er ændret temmelig meget i denne version, så du kan ikke blot få gænge themes til at virke uden at rette til, og du kan ikke "bare lige" få at vide, hvad du skal rette til, eller hvad du gør forkert - det afhænger jo helt af det theme, du har installeret. Og du skal nok ikke kaste dig ud i det, hvis du ikke har god erfaring med at rette i css-filer og template-filer - er mit bedste bud. Link to comment Share on other sites More sharing options...
pless Posted March 20, 2011 Author Share Posted March 20, 2011 det er også mappen modules jeg smider derind.Skal den også under themes? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Timpet Posted March 21, 2011 Share Posted March 21, 2011 Dit nye theme skal kopieres via ftp ind i mappen /themes/ på din server, den skal ikke ligges i modules. (som prestafan1234 også skriver) Link to comment Share on other sites More sharing options...
pless Posted March 21, 2011 Author Share Posted March 21, 2011 ok, har fået dette gratis theme i en anden tråd.Det er version 1.4 og den er pakket på denne måde (se vedhæftet fil)Hvordan skal jeg ligge mappen modules?På roden af Themes? I mappen Greenthemes?Eller hvordan?Selve mappen Greenthemes har jeg ingen problemer med.Har prøvet flere forskellige, men intet virker.Havde også problemet i version 1.3 da jeg rodede lidt med den, har faktisk ikke fået et themes til at virke endnu, så ved godt at et eller andet går helt galt for mig.har kun rodet med PS en uges tid og håber I gider hjælpe en nybegynder GreenTheme.zip Link to comment Share on other sites More sharing options...
Allan - Fungadgets.dk Posted March 21, 2011 Share Posted March 21, 2011 De 2 mapper der ligge i "modules" skal du uploade til "modules" på din webserver.Greentheme skal uploades i Theme mappen.Husk at instalerer de moduler du har uploaded Link to comment Share on other sites More sharing options...
pless Posted March 21, 2011 Author Share Posted March 21, 2011 Yep, der var fejlen, jeg har ikke installert dem....Hvor gør jeg det? Link to comment Share on other sites More sharing options...
pless Posted March 21, 2011 Author Share Posted March 21, 2011 Har søgt forummet for at finde ud af hvordan man installere de moduler, kan dog ikke finde noget om det.Sidder også med manualen (PS 1.3) der er heller ingenting om hvordan man gør.Disel02 skrev at de skulle installeres, meeen hvordan? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Allan - Fungadgets.dk Posted March 22, 2011 Share Posted March 22, 2011 Det gør du i dit BO.Der er et faneblad der hedder moduler. Hvis du klikker på den, får du en liste med alle dine moduler. Ud for hvert modul, er der en knap der hedder "installer" eller "afinstaller" Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts