pless Posted March 17, 2011 Share Posted March 17, 2011 Er helt grøn i PS men har dog fået en god side op at køre.Nu roder jeg så i filerne og skal nu til at lege med css og forstå det.Første projekt er at fjerne linket til PS på forsiden af standard shoppen.Alle retter i global filen for at lave nye themes, men hvordan fjerner jeg linket i standarden.Håber ikke spørgsmålet er dumt til et svar Link to comment Share on other sites More sharing options...
Prestafan1234 Posted March 17, 2011 Share Posted March 17, 2011 Velkommen til :-)Dit css retter du, når du vil ændre på farver, grafikker, afstande osv. Dine .tpl filer retter du i, når f.eks. du skal fjerne elementer i moduler. Jeg mener, det skal rettes i variouslinksblock.tpl som du finder under Modulet variouslinks Link to comment Share on other sites More sharing options...
pless Posted March 17, 2011 Author Share Posted March 17, 2011 Tak tak ;-) Den mappe og fil eksistere ikke.Nævner lige at jeg kører med PrestaShop v.1.3.7.Fandt dog blockvariouslinks som er footerens link og som nu er rettet Fedt at se det virker......Leder dog stadig efter linket fra billedet.Selve billedet ligger her.modules/editorial/homepage_logo.jpgSelve linket ligger bare ikke i tpl filen i mappen Link to comment Share on other sites More sharing options...
Prestafan1234 Posted March 17, 2011 Share Posted March 17, 2011 Godt du selv fandt ud af det - havde ikke lige tid til at kigge nærmere efter det. Jeg tror, det billede du mener ligger i modulet Hjemme teksteditor (hedder den i min vist ikke optimal oversættelse;-) Kig under Moduler, Tools og så er det nummer 4-5 stykker afhængig af, hvad du ellers har installeret Link to comment Share on other sites More sharing options...
pless Posted March 17, 2011 Author Share Posted March 17, 2011 Prestafan1234Skal du vidst forklare lidt nærmere, er lidt for ny til at forstå hvad du mener.Bliver dog bedre og bedre hehe Link to comment Share on other sites More sharing options...
Prestafan1234 Posted March 17, 2011 Share Posted March 17, 2011 Prøver da lige igen så :-)Det billede du refererer til (hvis det er samme billede som jeg tror) ligger i dit Back Office under moduler og så det jeg skrev. Ellers læg lige et skærmdump af, af der hvor du ser det. Link to comment Share on other sites More sharing options...
pless Posted March 17, 2011 Author Share Posted March 17, 2011 ok så forstår jeg..I bagoffice>> Catalog >> Image mapping er det ikke.Har ledt der, der ligger kun produkter.billedet jeg referere til ligger øverst midt på siden på http://more2life.nu/pre/ og linker til http://www.prestashop.com/.Den standard med 3 ipod og 2 iphoneDahm den slår mig ud, må sgu lære noget her Link to comment Share on other sites More sharing options...
Prestafan1234 Posted March 17, 2011 Share Posted March 17, 2011 Du leder det forkerte sted. Billedet er indsat i modulet som jeg beskrev ovenfor: modulet Hjemme teksteditor (hedder den i min vist ikke optimal oversættelse;-) Kig under Moduler, Tools og så er det nummer 4-5 stykker afhængig af, hvad du ellers har installeretDu har kigget i Catalog, men du skal på fanebladet moduler... Link to comment Share on other sites More sharing options...
pless Posted March 17, 2011 Author Share Posted March 17, 2011 Bingo...Tak Prestafan1234.Den glemmer jeg så aldrig igen, har kostet mig en halv dag.Fik dog lært lidt om tpl filer samtidlig Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts