Allan - Fungadgets.dk Posted March 16, 2011 Share Posted March 16, 2011 HejsaJeg vil høre om det ikke er muligt at udskifte de små og næsten usynlige knapper der er i prestashop?Eller....selvfølgelig er det muligt, men hvordan? Når jeg ser de knapper der ligger i billed mappen til et theme, ligner det at der er 3 knapper der ligger oven på hinanden. Er der ikke en måde, hvor man "bare" kan skifte billedet ud med et nyt? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Timpet Posted March 16, 2011 Share Posted March 16, 2011 Det er desværre ikke helt så simpelt, du skal ind og finde knapperne i gobal.css og så rette dem der også. Når man holder musen over viser den nemlig samme billede bare med en "reference" som ligger nogle pixels nede af billedet så det ser ud som om det er et andet billede, hvilket det vel egentlig også er. Det er det antal pixels / reference du skal rette samt størrelsen på billederne, og måske og billedet's navn alt efter hvordan du griber det an. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Allan - Fungadgets.dk Posted March 16, 2011 Author Share Posted March 16, 2011 Takker Jeg har fundet det i css'en nu, men det er bestemt ikke min stærkeste side.Ved du om der findes nogle guides til emnet? Jeg har søgt, men synes ikke jeg kan finde noget. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Timpet Posted March 16, 2011 Share Posted March 16, 2011 Det er bare almindelig CSS og ikke noget prestashop specifikt. Der er ikke så mange ben i det, du skal bare rette størrelsen og så hvor mange pixel's den skal flytte billedet ned for at vise hover effekten osv. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Allan - Fungadgets.dk Posted March 16, 2011 Author Share Posted March 16, 2011 Problemet er bare at alt for mange knapper er stylet sammen.Så hvis jeg kun vil ændre knappen i indkøbskurven, skal det tilføjes i css'en. Og det rækker desværre ud over mine evner Link to comment Share on other sites More sharing options...
Timpet Posted March 16, 2011 Share Posted March 16, 2011 Du kan ændre den class knappen tilhører og så lave din egen. Du kan helt sikkert finde en hel masse om CSS på google, w3cschool eller lignende. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Allan - Fungadgets.dk Posted March 16, 2011 Author Share Posted March 16, 2011 Jeg må prøve at kigge lidt på det. I mellemtiden har jeg fået skiftet farve på knapperne Tusind tak for hjælpen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Prestafan1234 Posted March 16, 2011 Share Posted March 16, 2011 Du kan sagtens lave knapper der er større, du skal blot rette height i dit stylesheet også, og måske skal placeringen af teksten ændres lidt også. Forresten er det en god ide at lave en kopi af dit standard Prestashop theme, give det et andet navn og uploade det under themes. Så er det hele tiden dit "eget" stylesheet du retter i, og du lader således Prestashop themet være uberørt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts