Jump to content

verzendkosten (order handling) met btw en verzendkosten (uit de prijsrange-zone) zonder btw 0%?

Recommended Posts

Beste

Kan iemand me helpen met de volgende situatie:

Ik wil graag op één order 2 soorten kosten op kunnen nemen:

-Eur 6,75 zijnde pakketkosten TNT dit is zonder btw en tegelijkertijd daarnaast ook
-Eur 2,50 zijnde handlingkosten/orderkosten, dit zou ik dan incl 19% btw gerekend willen hebben.

de 2 verschillende soorten kosten dienen bij voorkeur ook apart op de order-confirmation en factuur vermeld te worden.

bovenstaande is alleen van toepassing op een van de 2 vervoeders,
mijn andere vervoerder is afhalen,daarop wil ik geen orderkosten en verzendkosten rekenen.

ik gebruik versie 1.3.1.1

Is zoiets mogelijk, zoja hoe kan ik dit het beste aanpakken, evt met welke module(s) of kan ik dit ergens in de code aanpassen?

Hartelijk bedankt,
Marianne
(beginner)

• 2 weeks later...

Beste Xolphin,

volgens mijn boekhouder kan ik dezelfde btw aanhouden voor verzendkosten als dat mijn vervoerder doet, mits ik de verzendkosten 1 op 1 odoorbelast. Ik vervoer via TNT voor € 6,75, dit is btw vrij of 0%; dus kan naar de klant ditzelfde doorbelasten.

Voor een extra opslag die ik wil doen ivm verpakken en extra handling moet ik natuurlijk wel btw berekenen. Vandaar dat ik het gesplitst wil hebben.

Iemand nog suggesties of een tip voor module of code, hoe ik dit kan oplossen?
alvast bedankt

Marianne

Verzendkosten moet je wel degelijk BTW over betalen, check je factuur van tnt staat de btw ook apart berekend, Je dient dit ook op jouw factuur aan te geven. dus in en excl. btw.

EDIT: Hier de uitleg.! http://www.ondernemersraad.nl/artikelen/administratie/verzendkosten-wel-of-geen-btw/

Btw is gekoppeld aan de btw over de te leveren goeden, lever je producten waar geen btw op zit dan hoef je geen btw over de verzendkosten te berekenen. Lever je algemene goederen dan zit hier 19% btw op, dus ook op de verzendkosten moet je btw van 19% rekenen. Lever je levensmiddelen of bijv. condooms dan is de btw 6%. Dit betekend dat je dan over de verzendkosten ook 6% moet rekenen.

Ik zou een andere boekhouder nemen als hij dit soort slecht antwoorden op jou vragen geeft.
daarbij komt bel gewoon de belastingdienst deze kunnen je het netjes uitleggen.

• 2 weeks later...