Eddan Posted March 11, 2011 Share Posted March 11, 2011 Hej kan någon vänlig själv säga mig om jag måste uppdatera produktionsdb om jag uppdaterar till 1.3.7.Bakgrund.Jag har kört på PS 1.31 och ville nu uppdatera till 1.37 SR. då Payson inte fungerar till mindre än 1.36, skitsamma....bla bla bla.Jag har deployat i wampservern localt och uppdaterat till 1.37, för att verifiera funktioner på andra moduler, nu har jag fått allt att snurra med 1.37, och skulle vilja deploya från stagemiljö till produktion, men undrar om jag bara kan ta PS katalogen i localhost och ftp:a upp den i produktion eller måste jag köra uppdateringen till 1.37 i produktion för att sen koipiera över localhost... alltså gör uppdateringen till till 1.37 något med db?tacksam för svar//Eddan Link to comment Share on other sites More sharing options...
Patrik Lindblom Posted March 11, 2011 Share Posted March 11, 2011 Ja, ska du uppdatera från 1.3.1 till 1.3.7 så finns det en del db-förändringar. Kolla i install/sql/upgrade/, där hittar du sql-filer för respektive version. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Eddan Posted March 11, 2011 Author Share Posted March 11, 2011 Hej Patrik ok, då är jag med..i min katalog upgrade i filen 1.3.1.1 så var det bara denna strängSET NAMES 'utf8';är det bara den uppdateringen som den gör, eller kör den igenom alla sql filer Link to comment Share on other sites More sharing options...
Patrik Lindblom Posted March 11, 2011 Share Posted March 11, 2011 Den kommer att köra genom alla versioner mellan nuvarande och den du uppgraderar till. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts