Michel_1911 Posted March 24, 2019 Share Posted March 24, 2019 Hi allemaal, Wat ik ook probeer, ik krijg de 1-Click Upgrade module niet werkend om van Prestashop 1.7.5.0 te upgraden naar 1.7.5.1 Van alles geprobeerd wat ik op het forum gevonden heb maar niets werkt. De fout melding die ik blijf krijgen in de module is: Kan iemand ons verder helpen zodat we up to date kunnen blijven? Mvg, Michèl Link to comment Share on other sites More sharing options...
Adeko.nl Posted March 25, 2019 Share Posted March 25, 2019 Hi Michel, Heb je de 1-Click Upgrade module ook al geupdate naar de laatste versie? Op het forum lees ik dat deze fout vaker is voorgekomen. Hierbij was vaak de oplossing de map- en bestandsrechten aan te passen. De mappen in BACKOFFICE_MAP/autoupgrade/ zouden hierbij op 755 moeten staan, de bestanden hierin op 644. Hierbij is BACKOFFICE_MAP uiteraard de url naar jouw backoffice. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Presta1.7 Newbie Posted May 6, 2019 Share Posted May 6, 2019 Dit geldt ook voor mij. Ik heb zover ik kan inschatten alles geprobeerd. Updaten met de van 1.7.5.1 naar 1.7.5.2 -click module in de backend werkt niet. Doet helemaal niets. Is er al een oplossing voor dit probleem? Graag hoor ik van jullie! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Adeko.nl Posted May 7, 2019 Share Posted May 7, 2019 Hi Ronald, Krijg je hier iets van een foutmelding? Misschien een fout in je console? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Presta1.7 Newbie Posted May 10, 2019 Share Posted May 10, 2019 Ik krijg geen melding. Het doet gewoon niets zodra je op de button klikt. Heb maar via de server de nieuw versie gedownload. Prestashop schuif je wel makkelijk weg naar dit forum. Weet iemand een gratis module import CSV of XML? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Michel_1911 Posted July 21, 2019 Author Share Posted July 21, 2019 (edited) Het heeft even geduurd maar het is eindelijk gelukt. Het is inderdaad rechten aan passen, maar ook hoe en waar je dat moet doen. Hieronder de stappen die ik gedaan heb met succes Om het goed werkend te krijgen moet je eerste een volledige uninstall via het modules menu doen van de "1 click upgrade module", dan via FTP naar modules en daar alles verwijderen. (in de eerste onderstaand screenshot zie je waar alles geïnstalleerd wordt. Dit kan je zien wanneer je met bv WinSCP inlogt) Dan log je in gaat module catalog en installeert de "1 click upgrade module" of download via de prestashop site de de module en installeert de module via de module manager. (deze heb ik gebruikt) LET OP: Ga niet gelijk naar instellingen van de module na de installatie. Log dan in via FTP en ga naar admin Daarin zie je 1 folder staan met de naam autoupgrade Wijzig de rechten van de folder naar 0755 Ga dan in de autoupgrade folder. Hierin zie je maar 1 bestand staan. (wanneer je meerdere bestanden en folders in de admin/autoupgrade folder zie staan, zoals onderstaande 2de screenshot, dan heb je al een keer ingelogd in de upgrade tool en moet je weer naar de eerste stap) Wijzig de rechten van het bestand naar 0644 Nu kan je weer inloggen en naar de 1 click upgrade module gaan en kan je starten met de upgrade. Veel succes allemaal Groetjes, Michel Edited July 28, 2019 by Michel_1911 (see edit history) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Presta1.7 Newbie Posted July 25, 2019 Share Posted July 25, 2019 Top Michel, ik wacht nog op de 1.7.6 zodat ik het kan testen. Ik houd je op de hoogte. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Presta1.7 Newbie Posted July 25, 2019 Share Posted July 25, 2019 Hoi Michel, Zou je mij telefonisch kunnen begeleiden met de 1-click module. Ik moet het 1 keer gedaan hebben. Ben totaal niet technisch. Ik hoor graag van je! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Presta1.7 Newbie Posted July 26, 2019 Share Posted July 26, 2019 Beste Michel, Ik heb je voorbeeld toegepast maar de upgrade knop voor de update naar 1.7.6.0 werkt nog steeds niet. Zou je mij s.v.p. kunnen helpen. Graag hoor ik van je. Grt. Ronald Link to comment Share on other sites More sharing options...
Michel_1911 Posted July 27, 2019 Author Share Posted July 27, 2019 (edited) Hi Ronald, sorry voor de late reactie. ik zal morgen even wat screenshots maken bij de uitleg. dan moet het wel lukken. gr, michel PS kan je je telefoon nummer mailen. Dan bel ik je later deze week in de avond uren. Ik heb ook een update gemaakt door screenshots toe te voegen en de uitleg een klein beetje aan te passen. Edited July 28, 2019 by Michel_1911 (see edit history) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Presta1.7 Newbie Posted July 30, 2019 Share Posted July 30, 2019 Hoi Michel, Zou je screenshots naar mij willen mailen. Dan kan ik kijken wat ik verkeerd doe. En heb je nog tijd gehad om naar de info te kijken m.b.t. koppeling API van de groothandel. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jacques1963 Posted October 26, 2019 Share Posted October 26, 2019 Het updaten van 1.7.4.4 naar 1.7.6.1 gaat prima, totdat je in de backend probeert te klikken op module. Dan krijg ik een 500 error. Tevens ls ik de module catalogus probeer te benaderen wil prestashop deze niet open. Dus deze module werkt nog steeds niet vlekkeloos. Hoe los ik dat op? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Michel_1911 Posted October 27, 2019 Author Share Posted October 27, 2019 On 10/26/2019 at 7:12 PM, Jacques1963 said: Het updaten van 1.7.4.4 naar 1.7.6.1 gaat prima, totdat je in de backend probeert te klikken op module. Dan krijg ik een 500 error. Tevens ls ik de module catalogus probeer te benaderen wil prestashop deze niet open. Dus deze module werkt nog steeds niet vlekkeloos. Hoe los ik dat op? Dat probleem heb ik nog niet gehad. Had je de laatste versie van de module gebruikt of deze eerst geupgrade voordat je die ging gebruiken? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Joachim2802 Posted February 5, 2020 Share Posted February 5, 2020 Zelfde probleem met de module pagina, vandaag upgrade gedaan van 1.7.4.1 naar 1.7.6.3 en wanneer ik klik op de update of meldingen tab krijg ik een 500 error Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts