AndersIvar Posted March 8, 2011 Share Posted March 8, 2011 Jag använder friendly URL och har lyckats få en produkt på topplacering på Google. Nu skulle jag vilja ändra så att den topplacerade URL:n pekar till en kategori istället för den topplacerade produkten. Jag försökte med att ändra i BO och ge produkten en ny URL och ändra i BO till den topplacerade URL:n för den kategori jag vill ha där istället.Hur kan man lösa?Samma fråga på engelska forumet: http://www.prestashop.com/forums/viewthread/95694/configuring___using_prestashop/change_one_specifik_url_using_friendly_url Link to comment Share on other sites More sharing options...
AndersIvar Posted March 8, 2011 Author Share Posted March 8, 2011 Oerhört tacksam om någon kunde hjälpa mig med detta, mkt viktigt för mig om ngn sitter med en bra lösning! Link to comment Share on other sites More sharing options...
ruilong Posted March 9, 2011 Share Posted March 9, 2011 Du får titta på google sög på .htacess 301 redirectSen skapar du en 301 redirect på den gamla url:en till kategoriurl:en så ska du behålla placeringen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
AndersIvar Posted March 9, 2011 Author Share Posted March 9, 2011 Tack ruilong,Jag har googlat på 301 och försökt med alla möjliga redirects men får inte till det, det blir ingen skillnad och jag gissar på att det är friendly URL som ställer till det. Det som skall hända är följande:domän.se/oljerockar/2-drover-oljerock.html skall redirectas till domän.se/2-oljerockarOch jag byter naturligtvis friendly URL på produkten i det läget. Har du ett kodförslag som kan fungera? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts