Shila Posted March 8, 2011 Share Posted March 8, 2011 I statistik under "sider der ikke kunne findes" er der en masse adresser. Adresserne er bare eksisterende sider i min shop, men med et ekstra domæne navn foran. F.eks. kan den ikke finde siden http://mitdomæne.dk/mitdomæne.dk/content/5eksempel.html hvilket jo giver sig selv. Hvorfor den leder efter disse adresser, aner jeg ikke. Jeg kan så se under googles webmasterværktøjer, at google også leder efter siderne, da de figurerer under gennemgangsfejl og returnerer en 404 kode.Det virker som om, at hver gang en kunde er inde og kigge på en side, viser den en fejlside i statistikken. Kunderne finder heldigvis de rigtige sider og ikke fejlsiderne.Hvad skyldes dette? Det har ikke altid været sådan, men er noget der er sket for nyligt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Timpet Posted March 8, 2011 Share Posted March 8, 2011 Du må kunne se hvilken siden der referere til problemet, og så åbne den i html og se der hvor problemet ligger, herefter er det altid lidt nemmere at komme modul eller lignende tættere. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Shila Posted March 8, 2011 Author Share Posted March 8, 2011 Det er så også et problem, for jeg kan ikke se, hvilken side der henviser til fejlsiden, der står bare "--" Link to comment Share on other sites More sharing options...
Prestafan1234 Posted March 8, 2011 Share Posted March 8, 2011 Har du f.eks. haft en testshop på et subdomæne, som du ikke længere har? Jeg havde nemlig på et tidspunkt en testshop, som jeg slettede igen, men denne var blevet indekseret af google, og når jeg klikkede på links i søgeresultaterne endte jeg på en 404 side i min liveshop. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Shila Posted March 8, 2011 Author Share Posted March 8, 2011 Ja jeg havde en testshop, men den var på et andet domæne. Det domæne testshoppen var på, har jeg dog peget på mit "hoveddomæne". Den nåede rigtig nok at blive indekseret af google og man endte også på en 404 side på mit "hoveddomæne". Jeg tror dog ikke det har noget med ovenstående at gøre, medmindre det er en søgemaskinerobot, der giver statistikken. Antallet af fejlsider der tælles, er nemlig meget højere, end det antal hits disse gamle indekserede sider burde få. En hurtig gennemgang af fejlsiderne ligner faktisk de sider der rent faktisk vises, uden fejl og uden det ekstra domænenavn foran. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Prestafan1234 Posted March 8, 2011 Share Posted March 8, 2011 Jeg har masser af fejl med jquery i min statistik og sider der ikke kan vises. Tror ikke den er helt stabil den statistik... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Shila Posted March 8, 2011 Author Share Posted March 8, 2011 De fejl havde jeg også på et tidspunkt, men underligt nok har jeg dem ikke mere.Det værste er at google finder alle de 404 sider og jeg er ikke helt sikker på, om jeg får en straf i forhold til min placering på google, fordi der er så mange 404 fejlsider. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts