Guido van Harten Posted January 17, 2019 Share Posted January 17, 2019 In onze webwinkel komen veel kleine artikelen te staan. Die kunnen voor een groot deel allemaal worden verzonden via brievenbuspakjes. Voor de verzending maken we gebruik van SendCloud. Op hun website las ik dat de optie "brievenbuspakje" standaard niet aan staat, maar dat bleek niet juist. De optie stond wel aan en heet "PostNL Mailbox Parcel". Zojuist bestelde ik als test een klein artikel dat volgens de afmetingen en gewicht gemakkelijk kan worden verzonden als brievenbuspakje, maar ik kreeg die optie niet en er werd standaard € 6,05 verzendkosten in rekening gebracht (het gewone tarief voor pakketjes?). Wellicht heb ik dus ergens iets vergeten in te stellen. Maar wat en waar? Wie kan mij helpen? Vriendelijke groet, Guido Link to comment Share on other sites More sharing options...
TCB-Netherlands Posted January 17, 2019 Share Posted January 17, 2019 Via de module van parcel staat inderdaad het nog niet geactiveerd, Deze dien je echt te laten activeren via de klantenservice van Sendcloud. Zonder deze activatie is deze niet gevalideerd als verzendoptie. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guido van Harten Posted January 17, 2019 Author Share Posted January 17, 2019 40 minuten geleden, OD&D zei: Deze dien je echt te laten activeren via de klantenservice van Sendcloud. De klantenservice van SendCloud meldt dat het al aan staat. Waarom zie ik het dan niet als afleveroptie bij bestelling van een klein artikel? Vriendelijke groet, Guido Link to comment Share on other sites More sharing options...
TCB-Netherlands Posted January 17, 2019 Share Posted January 17, 2019 Wat zijn de maten van het artikel, en wat is het gewicht? Het is erg lastig om dit zonder afbeelding, of iets te zeggen. Het kan aan behoorlijk wat dingen liggen, zoals ingestelde carriers, gewicht, prijs etc. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guido van Harten Posted January 17, 2019 Author Share Posted January 17, 2019 Het is een testartikel; het bestaat niet eens echt. Desondanks zijn er wel maten en een gewicht ingevuld: 2x2x2 cm en het weegt 0,1 kg. Dat past dus gemakkelijk in de brievenbus. De schermafbeelding hieronder is een gedeelte van de pagina van het testartikel. Vriendelijke groet, Guido Link to comment Share on other sites More sharing options...
Wallgrind.nl Posted January 18, 2019 Share Posted January 18, 2019 Hoi Guido je zal inderdaad ff moeten gaan spelen met de vervoerder instellingen, ook rekening houden met, gedrag bij afwijking. Ook zal je rekening moeten houden dat wanneer iemand een ander artikel in de winkelwagen legt (en het item wat een brievenbus pakje betreft) als pakket dient worden te verzonden moet de vervoerder van het brievenbus pakje automatisch deactiveren, ik zou je aanraden pakketten met gewicht te gebruiken in de instellingen van de vervoerder. Succes Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts