Bonjour,
Utilisant déjà paypal j'avais décidé de mettre stripe sur des conseils qui me recommandait cette solution, aussitôt le module installé et le compte créer, vérification faite le module fonctionne, le compte est a ce point "accepté" puis ; je rencontre le même problème décrit avec stripe, 2 paiements acceptés par eux via le module prestashop et 2 paiements remboursés ?? je vais vérifier auprès de mes clients et en plus ils me demandent pour vérification de compte de mettre les numéros de ma carte de crédit avec la date de validité, donc j'ai même l'impression qu'ils veulent collecter les commissions alors que l'argent n'a pas été viré sur mon compte !
Merci de votre aide.
et voici le message de stripe :
We’re reaching out to let you know that one or more refunds issued to your customers are currently pending due to a negative balance in your Stripe account.
To continue processing refunds you need to add funds to your balance. You can add funds to your Stripe account by:
Processing new charges. Funds from incoming charges will add directly to your Stripe balance.
Adding funds directly to your Stripe balance via bank or wire transfer.
If you’d prefer Stripe to debit your account for the negative balance, you may want to confirm your bank account information is configured with an account that Stripe is permitted to debit to cover your current and future negative balances.
While you may still issue refunds, the refunds will remain pending and will not be sent to your customers until your Stripe balance is no longer negative. Once your balance is no longer negative, pending refunds will be automatically processed and sent to your customers. Refunds that are pending for greater than 120 days will automatically fail.
Learn more about handling negative balances in your Stripe account here.
As a best practice, we recommend updating your webhooks to listen for 'charge.refund.updated' in the enabled_events list. This will notify you every time a refund status changes (i.e., when your refund is pending, succeeded, failed, or canceled).
To review your account balance and check on the status of your refunds, visit the Balances page in your Dashboard.