Jump to content

POS og Prestashop

Torben

Recommended Posts

Hej

Vi har en web shop - men også salg fra vores fysiske adresse + på salgsstand. Jeg vil derfor høre, om der er nogle, der har nye erfaringer med POS (Point of sale)? Modul eller anden integration. Jeg kan nemlig kun findes tråde om emnet, som er flere år gamle.
PS 1.6.1.22

Der findes en håndfuld moduler til formålet på addons.prestashop.com. Jeg afprøvede på et tidspunkt et af dem (jeg husker dog ikke præcis hvilket), og det var vældig smart. Man kunne også bruge det med en stregkodelæser, hvor EAN automatisk havnede i søgefeltet, så man hurtigt kunne sammenstykke en ordre.

/Kjeld

• 8 months later...

Jeg bruger pos system fra https://www.innova-commerce.com/. Det har kørt glimrende i flere år. Det er en windows computer med pos systemet installeret. Det har så direkte kontakt til databsen på min prestashop. På POS systemet kan jeg så se produkterne i samme kategorier som på hjemmesiden med billeder. Ændringer sker direkte i prestashop og kan ses med det samme. Den opdaterer selv lager antal i prestashop. Dertil har jeg sat en stregkode scanner og en printer til at printe kvitteringer. Ordrerne kan ses direkte i prestashop. Dvs jeg kan logge på min hjemmeside når jeg er på ferie og se salg der sker direkte. Når printeren starter åbner pengeskuffen. alt i alt et fint system, dog med små fejl som jeg retter hen af vejen. Jeg giver omkring 200euro om året for licensen til POS systemet.