donmarc Posted December 22, 2008 Share Posted December 22, 2008 Någon som vet om det är någon som jobbar med en svensk översettning till Prestashop 1.1.Såg att den gamla översettningen tydligen inte fungerar till prestashop 1.1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
ruilong Posted December 23, 2008 Share Posted December 23, 2008 Jag skickade in en översättning till tävlingen igår, kan väl behövas korrekturläsas och fixas. se.gzip Link to comment Share on other sites More sharing options...
minh Posted December 26, 2008 Share Posted December 26, 2008 Jag får felmeddelande när jag ska importera den. 1 error 1. archive cannot be extractedNån som fattar varför? Link to comment Share on other sites More sharing options...
ruilong Posted December 27, 2008 Share Posted December 27, 2008 Förmodligen rättigheterna som inte är korrekt i modulmappen Link to comment Share on other sites More sharing options...
Altex Posted December 28, 2008 Share Posted December 28, 2008 Jag har en komplett ps 1.1 översättning. Den ligger på min bärbara, och jag skall lägga upp den här så snart jag kommer åt den. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Timpa Posted December 29, 2008 Share Posted December 29, 2008 Jag har en komplett ps 1.1 översättning. Den ligger på min bärbara, och jag skall lägga upp den här så snart jag kommer åt den. När kommer filerna upp? Mvh Link to comment Share on other sites More sharing options...
cecepee Posted December 29, 2008 Share Posted December 29, 2008 Jag skickade in en översättning till tävlingen igår, kan väl behövas korrekturläsas och fixas. Tack, där vart jag ett problem fattigare. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Altex Posted December 30, 2008 Share Posted December 30, 2008 Här kommer filen. Meddela mig gärna om ni hittar några fel i den. Man blir ganska "blind" efter ett tag när man sitter och översätter se.gzip Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tintarella Posted February 14, 2009 Share Posted February 14, 2009 Jag extraherar/installerar se.gzip filen via prestashop backend. Allt sägs funka fint (grön bock), men likt förbenat är översättningen helt tom när jag klickar på "modify translations". Varför? Link to comment Share on other sites More sharing options...
ruilong Posted February 14, 2009 Share Posted February 14, 2009 mycket konstigt..har du gjort följande steg?1. languages -> skapa språket svenska med ISO kod se2. translations -> import new language (ladda upp svenska gzip filen)det borde räcka för att det ska fungera som det ska, har du satt korrekt rättigheter på alla mapparna? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tintarella Posted February 16, 2009 Share Posted February 16, 2009 Tack, det var givetvis jag som döpt språket till sv och inte se. Klantarella gör det igen!! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Joanna Posted March 29, 2009 Share Posted March 29, 2009 mycket konstigt..har du gjort följande steg?1. languages -> skapa språket svenska med ISO kod se2. translations -> import new language (ladda upp svenska gzip filen)det borde räcka för att det ska fungera som det ska, har du satt korrekt rättigheter på alla mapparna? Hej!jag har precis samma problem och har gjort allt det som du skriver... redan från början... har satt rättigheterna på 777, då borde det väl funka? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Joanna Posted March 30, 2009 Share Posted March 30, 2009 oj, ursäkta - det var detta inlägg jag menade att jag hade samma problem som... Jag får felmeddelande när jag ska importera den. 1 error 1. archive cannot be extractedNån som fattar varför? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tobiasee Posted March 31, 2009 Share Posted March 31, 2009 har samma problem. beror antagligen på att du har safe_mode ON på din webhost. Använder du surftown? har samma problem med dem. får lägga upp mina filer manuellt. Detta är dock ändå riktiga nackdelen med surftown. gissar på att denna kära safemode funktionen även för thumbnail regeneration för mig. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts