Lærershop.dk Posted December 3, 2018 Share Posted December 3, 2018 (edited) Efter jeg opgraderede fra 1.6.1.22 til 1.7.4.4 oplever jeg en række fejl. Min formodning er, at de skyldes den anden måde at læse databasen på en hos 1.6. Som vist i vedhæftede fil, får jeg meddelelsen: Du har ikke tilladelse til at redigere her. (In english: You do not have the permission to edit this.) Jeg er, selvf., SuperAdmin med profile ID = 1 , så jeg burde kunne redigere alt uden begrænsninger, men det er som om den ikke vil acceptere mig som SuperAdmin. Jeg får meddelelsen i stort set alle vigtige funktioner = Trafik & SEO, regenerering af billeder, redigering af vare, oprettelse af ordre, ændring af theme, etc. ...Der er kun få funktioner jeg kan ændre såsom moduler. Min mistanke er, at 1.7 ikke læser databasen rigtigt eller har problemer med at omsætte det. Jeg har tjekker ps_access og ps_employee - alt ser rigtigt ud. Nogen der kan hjælpe mig? Jeg er meget desperat. Edited December 3, 2018 by Lærershop.dk (see edit history) Link to comment Share on other sites More sharing options...
presta-dyr Posted December 4, 2018 Share Posted December 4, 2018 Jeg tror, det er din access-tabel, der er noget galt med. Prøv at tjekke, om der er lige så mange rækker i din access-tabel (for id_profile = 1) som i authorization_role-tabellen. /Kjeld Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lærershop.dk Posted December 4, 2018 Author Share Posted December 4, 2018 Hej Kjeld Tak for svar. De sidste rækker i tabellen har id=2 - hhv. 3 og 4. Jeg vedhæfter lige et skærmbillede. Skal de allesammen være id_profile=1 ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
presta-dyr Posted December 4, 2018 Share Posted December 4, 2018 Prøv med disse to SQL-statements: SELECT COUNT(id_profile) FROM ps_access WHERE id_profile = 1; SELECT COUNT(id_authorization_role) FROM ps_authorization_role WHERE slug LIKE 'ROLE_MOD_TAB_%'; I min testshop er der 484 af begge slags. /Kjeld Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lærershop.dk Posted December 4, 2018 Author Share Posted December 4, 2018 (edited) Hej Kjeld Det er ud til, at der er 512/600 - så en betydelig forskel. Jeg vedhæfter skærmbillede. Hvordan løser jeg dette? Edited December 4, 2018 by Lærershop.dk (see edit history) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lærershop.dk Posted December 4, 2018 Author Share Posted December 4, 2018 Har du en idé til hvordan jeg løser dette? Link to comment Share on other sites More sharing options...
presta-dyr Posted December 5, 2018 Share Posted December 5, 2018 Du må i gang med at lære noget SQL 😉 /Kjeld Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts