centipede Posted December 1, 2018 Share Posted December 1, 2018 Wie kan mij hierbij helpen? ik heb prestashop geïnstalleersd in een submap om als test te gebruiken zodat mijn huidige webshop kan blijven draaien en zou deze nu willen in de root plaatsen en mijn huidige webshop verwijderen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Inform-All Posted December 3, 2018 Share Posted December 3, 2018 Dag Centipede, Zoekt u iemand die dit voor u kan doen of zoekt u uitleg/hulp hoe u dit zelf kan doen? Welke Prestashop versie? Link to comment Share on other sites More sharing options...
centipede Posted December 3, 2018 Author Share Posted December 3, 2018 ik zoek eigenlijk uitleg hoe ik dit moet doen. door iemand laten doen daar zal wel een prijskaartje aan vasthangen. prestashop 1.7.4.3 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Inform-All Posted December 4, 2018 Share Posted December 4, 2018 (edited) Oke, eigenlijk wilt u dus uw Prestashop installatie verplaatsen naar een andere map. Om dat te doen moet u eerst in de backoffice naar "Winkelinstellingen > Verkeer en SEO". Hier kunt u uw Winkeldomein, SSL domein en Basis URI instellen. Als het goed is staat er nu bij de Basis URI de folder aangegeven waar de shop momenteel instaat. Deze moet u veranderen naar alleen een / Vervolgens is uw shop niet bereikbaar, dit klopt. Ik zou aanraden van tevoren eerst alles te verwijderen van uw root, en ook de 'onzichtbare' bestanden (zoals .htaccess) moet allemaal weg. Nu moet u eigenlijk ALLE bestanden van de subfolder verplaatsen naar de root van uw domein. En dan is het klaar! Als de shop dan nog niet bereikbaar is, kan het zijn dat u uw cache (handmatig) moeten legen. Succes, en laat vooral weten of het gelukt is! 🙂 Edited December 4, 2018 by Inform-All (see edit history) Link to comment Share on other sites More sharing options...
centipede Posted December 5, 2018 Author Share Posted December 5, 2018 bedankt voor de info. het is gelukt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts