asjoli Posted February 27, 2011 Share Posted February 27, 2011 Ibland får jag mail från kunder som begär ut nytt lösenord men som inte får något. Gissningsvis hamnar det mailet i något slags spamfilter och sorteras bort.Det jag undrar över är om det är möjligt att generera lösenord själv åt dessa kunder?Hur gör man isåfall? Link to comment Share on other sites More sharing options...
nobynator Posted February 28, 2011 Share Posted February 28, 2011 Tror inte du kan generera men du kan gå in på deras konto och ändra lösenordet. Link to comment Share on other sites More sharing options...
asjoli Posted February 28, 2011 Author Share Posted February 28, 2011 Nej, jag kan inte gå in på kontot och ändra vad jag vet.Däremot har jag fått lära mig idag att man kan ändra lösenordet via databasen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
nobynator Posted February 28, 2011 Share Posted February 28, 2011 Nej, jag kan inte gå in på kontot och ändra vad jag vet.Däremot har jag fått lära mig idag att man kan ändra lösenordet via databasen. Okej, iofs kör jag 1.3.2 och då kan jag editera kundens kontouppgifter och där finns Password field som man enkelt kan fylla i med ett nytt password. Link to comment Share on other sites More sharing options...
asjoli Posted February 28, 2011 Author Share Posted February 28, 2011 Nu var jag ju tvungen att gå in och kolla om jag missat nåt och det hade jag ju!Jag kör 1.3.6...Hittade det du skriver om och det var ju bra mycket enklare än att hålla på och vara inne och peta i databasen...Tack för tipset! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts