RG* Posted February 25, 2011 Share Posted February 25, 2011 jeg ved ikke om problemet ligger hos prestahoppen selv eller ved quickpay, men uanset når man prøver på at overfører sin cart til quickpay, får man denne fejl meddelelse...Message Error DetectedAn unrecoverable message error has been detected with the following information:Ordernumber already usedPlease correct the problem and re-submit.er der nogen der har haft en lignende fejl? Link to comment Share on other sites More sharing options...
griebel Posted February 28, 2011 Share Posted February 28, 2011 Problemet er koblingen til din QuickPay.Du har allerede registreret en ordre i Quickpays system, med samme ordrenummer som i din PrestashopSlet din kurv i Prestashop, gerne via bagkontoret, for at få et nyt ordrenummer, eller opret et ny bruger, hvis du er i test-fasen.Ved din næste handel har du et nyt ordrenummer, og Quickpay skulle nu gerne spise din ordre.Men jeg savner også selv en funktion hos Quickpay hvor man kan tillade ordre, uanset ordrenummer. Specielt når man bruger deres test-system sammen med mange andre. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Timpet Posted March 6, 2011 Share Posted March 6, 2011 Jeg er enig i at mangler at kunne gøre "tavlen ren" hos quickpay, men det handler vidst om noget med PBS, og derfor tillader de det ikke.RG hvis du logger ud af den nuværende konto du er logget ind under så får din næste kurv et nyt nummer, og du vil derfor kunne checke ud hos quickpay igen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
RG* Posted March 21, 2011 Author Share Posted March 21, 2011 mange tak for hjælpen, er fikset Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kremeronline Posted July 9, 2012 Share Posted July 9, 2012 Hejsa... jeg får også denne fejl... Message Error Detected An unrecoverable message error has been detected with the following information: Ordernumber already used Please correct the problem and re-submit. Nogen der ved om dette kan fikses permanent? På forhånd tak... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Prestafan1234 Posted July 9, 2012 Share Posted July 9, 2012 (edited) Det er ikke god kutyme at genåbne gamle tråde, og slet ikke når de er løst Men kan du ikke blot følge anvisningerne ovenfor, det er vel trods alt en begrænset periode, hvor du skal teste? Edited July 9, 2012 by Prestafan1234 (see edit history) Link to comment Share on other sites More sharing options...
need4speed Posted August 3, 2012 Share Posted August 3, 2012 Jeg havde samme problem. Fik det løst ved at gå ind under "customers" / "carts" og slettede de seneste "carts" Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Posted August 4, 2012 Share Posted August 4, 2012 (edited) Enig med Prestafan1234, at det ikke er god kutyme at kapre en tidligere tråd. Så må Prestafan1234 skælde mig ud for at blive ved med at svare. Det "problem" optræder typisk, når man har mere end een shop kørende på samme konto hos en webindløser. Så er risikoen tilsted for at hver shop sender samme cart_id til Quickpay, og så har vi balladen. Alle webindløsere bruger card_id som reference. Hos ePay kan du tillade dublicate keys. Det kan du ikke hos Quickpay. Så løsningen er, for hver shop, at ændre nyeste cart_id til et meget højt nummer, hvor første 3-4 cifre er forskellige. Så får næste cart_id automatisk det seneste + 1. Webindløserne blander sig ikke i, om du har flere shops kørende på samme konto. Edited August 4, 2012 by Guest (see edit history) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts