sydboen Posted February 23, 2011 Share Posted February 23, 2011 HejsaJeg afprøver lige Prestashoppen og vil gerne tage den i brug fremfor vores nuværende shop.Men først har jeg installeret Prestashoppen i en undermappe (presta)Alt virker perfekt lige med undtagelse af editoren (TinyMCE)Jeg kan ikke indsætte et bille via denne. jeg har ændret filen config_tinybrowser.php til /presta/blablablaOg mappen plus undermapper upload til 777Men hver gang jeg vil indsætte et billede åbner "ruden" (som den skal) men i ruden vises blot et billede af den "rigtige" shopaltså "kigger" TinyMCE i roden og ikke i mappen - presta.Jeg kan derfor heller ikke indsætte tabeller ej heller gå til .html delen.jeg anvender v. 1.3.7Ellers virker editoren fint.Hvilken fil er det den er gal med?På forhånd takBjarne Link to comment Share on other sites More sharing options...
sydboen Posted February 24, 2011 Author Share Posted February 24, 2011 Jamen dog!!! Kan det være rigtigt at der ikke er en eller anden herinde som har haft eller kendskab til det URL problem?Bjarne Link to comment Share on other sites More sharing options...
Prestafan1234 Posted February 24, 2011 Share Posted February 24, 2011 HejHar ikke samme problem i min version 1.3.1 Har du søgt på det engelske forum for at se, om det evt. er en bug i den version du bruger?Ellers prøv at deaktivere modulet og upload og overskriv det via FTP. Installér og aktivér igen. Hvis du stadig har problemet, må det næsten være en bug i den nye version. Link to comment Share on other sites More sharing options...
sydboen Posted February 25, 2011 Author Share Posted February 25, 2011 HejDet er muligt min viden er mangelfuld - det beklager jeg så, men selveste TinyMCE-editoren er en fast del af Presta-installationen, altså kernen i selveste opsætningen.Så vidt jeg kan se ligger den ikke som et modul, så jeg ved ikke lige hvordan jeg skulle afinstallerer den :-(jeg har prøvet presta v. 1.3.6 og 1.3.7 og fejlen er begge steder.I v. 1.4.xx er fejlen der ikke og alle "prøver" har været installeret i samme mappe, og dermed under samme vilkår.Bare jeg vidste hvilken fil i TinyMCE der "pegede" på det vindue der skal åbnes - men ak......Jeg vil tage imod dit råd og søge i den engelske del af forumet.Bjarne Link to comment Share on other sites More sharing options...
Homeshop.dk Posted February 26, 2011 Share Posted February 26, 2011 Kan de der er en updated tinymce herhttp://www.prestashop.com/forums/viewthread/11087/third_party_modules/tinymce_updateEller en anden editor det kan du da prøvehttp://www.prestashop.com/forums/viewthread/57351/third_party_modules/installing_ckeditor_fckeditor_and_ckfinder_instead_of_tinymce Link to comment Share on other sites More sharing options...
sydboen Posted February 27, 2011 Author Share Posted February 27, 2011 Jeg har dels gennemgået den engelske version af forumet, og har fundet ud af at mange, rigtig mange har samme problem. Nogle enkelte er løst via opdatering af TinyMCE - men mange andre er ikke.Jeg har forsøgt mig med div opdateringer - men stadig samme problem.Det skal dog siges at en af "opdateringerne" tilførte et billede. Billedet vises når man åbner en varer - så ser man straks hvad det er for en varer - ganske smart funktion.Det var en sidebemærkning - jeg har stadig ikke løst "gåden".Vil da lige indskyde - at jeg har som tidligere beskrevet afprøvet/gennemset den nye Presta v. 1.4.14 og her virker alt super fint.Men tilbage - ligger en og anden inden med andre løsninger så modtages disse gerne.Ny Editor - hmm ja måske...... ikke nogen dårlig ide.Har nogen de færdig rettede filer så sig endelig til.Jeg bruger stadig v. 1.3.7Bjarne Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts