sskriver Posted February 21, 2011 Share Posted February 21, 2011 Hej,Jeg er ny på dette forum, så først og fremmest: "Hej" :-)Jeg har min shop Computersleeves.dk, som jeg ønsker skal have brugervenlige URL's.Hvad gør jeg? Jeg har prøvet mig lidt frem og tilbage, men har kun lavet rod i min FTP, så jeg ønsker en meget simpel guide til hvordan man gør?Mvh Søren Skriver Link to comment Share on other sites More sharing options...
Prestafan1234 Posted February 21, 2011 Share Posted February 21, 2011 Velkommen til:-)1. Opret en tom fil, som du kalder .htaccess2. Upload fil via FTP til rodmappen af din butik3. Gå til dit BO og vælg Værktøjer - Generatorer4. Generér .htaccess fil5. Vælg faneblad Indstillinger6. Sæt prik i Ja ved Brugervenlig URLI øvrigt er det samme princip step 1-3 hvis du skal have en robots.txt filThat's it:-) Link to comment Share on other sites More sharing options...
sskriver Posted February 21, 2011 Author Share Posted February 21, 2011 Hej,Mange tak!Jeg synes ikke, at jeg kan få det til at virke...Jeg har prøvet at uploade filen, som ikke kun kan hedde .htaccess? Jeg var nød til at lave et mellemrum før punktummet?Når du siger roden, mener du bare den første mappe under domænet Computersleeves.dk ?Den siger også: give skriverettigheder (CHMOD 777 på UNIX-systemer)- Hvad skal jeg gøre der? Ændre rettighederne til 777?Mvh Søren S Link to comment Share on other sites More sharing options...
Prestafan1234 Posted February 21, 2011 Share Posted February 21, 2011 Hvis du opretter filen i f.eks. notesblok bør du ikke have problemer. Gem som typen "Alle filer". Hvis det stadig driller, så omdøb filen, efter du har gemt den.Filen skal ligge i rodmappen af din mappe computerslevesAfhængig af din host, bør du kunne give skrive rettigheder ved at højreklikke på filen, og vælge egenskaber (tror jeg nok - kan ikke lige få mit FTP program åbnet lige nu). Link to comment Share on other sites More sharing options...
sskriver Posted February 21, 2011 Author Share Posted February 21, 2011 Hej.Nu er det gjort, og det fungerer.Nu har jeg så en masse links, som ikke virker? Og mine billede af produkterne virker ikke mere?Hvad kan jeg gøre der?- Tusinde tak for at du hjælper!Mvh Søren S Link to comment Share on other sites More sharing options...
Homeshop.dk Posted February 21, 2011 Share Posted February 21, 2011 Jeg vil tro du skal regenerere dine billeder - prøv detBO -> Preferences -> Image Link to comment Share on other sites More sharing options...
greeneyedesign Posted September 23, 2011 Share Posted September 23, 2011 Hej! Tak for guiden, det hjalp mig meget. Men jeg er nu nået til samme problem med at mine links ikke virker. Jeg har prøvet at gå ind og gemme produktsiderne igen, men uden held. Hvordan får man sine links til at virke igen? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts