Homeshop.dk Posted February 18, 2011 Share Posted February 18, 2011 HejsaOpdagede lige et meget mystisk tilfælde på min shopHvis jeg fx. søger på "Q 240" som der burde komme en weber Q 240 grill frem på så kommer den ikke frem, men går jeg under produktkategorien er varen der se de to vedhæftede screencaps.Har rodet rundt i BO for at finde et sted med at indexere varer forfra og fandt det langt om længe men det hjalp ikke...Mener dog at have set et sted hvor mange kan opsætte/konfigurere søgefunktionen men kan sku ikke finde det.Nogen hjælp ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Timpet Posted February 18, 2011 Share Posted February 18, 2011 jeg tror den er bundet op på de keywords du taster ind under produkterne, kategorier mm. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Homeshop.dk Posted February 18, 2011 Author Share Posted February 18, 2011 Jeg har fx. de her metakey inde på Q240 så det burde da virkeWeber Q240, Weber Q 240 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Timpet Posted February 18, 2011 Share Posted February 18, 2011 Det kræver en del tolkning af koden i classes/search.php at finde ud af hvad den lige kigger efter, det må jeg indrømme at jeg ikke lige er frisk på at lede efter lige nu, måske du kan få en anden til det Link to comment Share on other sites More sharing options...
Homeshop.dk Posted February 18, 2011 Author Share Posted February 18, 2011 Hehehe det er sku helt ok Jeg krydser fingre for en anden Link to comment Share on other sites More sharing options...
Prestafan1234 Posted February 18, 2011 Share Posted February 18, 2011 Kan heller ikke hjælpe på den gode måde, men kan du ikke bruge aliaser til dit problem? (Værktøjer - aliaser) hvor du kan angive søgestreng og hvad den skal vise)? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Homeshop.dk Posted February 18, 2011 Author Share Posted February 18, 2011 Kan heller ikke hjælpe på den gode måde, men kan du ikke bruge aliaser til dit problem? (Værktøjer - aliaser) hvor du kan angive søgestreng og hvad den skal vise)? Jo det kunne da godt tænkes - men hvordan skal det defineresJeg har oprettet et kaldenavn som hedder fx. Q 240men hvad skal jeg så sige at resultatet skal være ? for jeg kan jo slet ikke finde Q240 grillen via søgemaskinen på shoppen kunder under kategorien Link to comment Share on other sites More sharing options...
Prestafan1234 Posted February 18, 2011 Share Posted February 18, 2011 Det må jo skulle være weber-et-eller andet, som du kan søge og finde på (og som matcher produktet). Beklager, er også novice på dette område. Jeg bruger det blot til catch-all når folk staver forkert:-) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Prestafan1234 Posted February 18, 2011 Share Posted February 18, 2011 Har lige tjekket din side, og jeg finder fint weber 120 ved at søge på 120 og q 120. Så der må være forskel i dine produktbeskrivelser på de to?? Prøv lige at sammenligne de to:-)P.S. Din beskrivende tekst på produkter er helt vildt lille - nærmest 7-8 px eller deromkring - meget svært at læse Link to comment Share on other sites More sharing options...
Homeshop.dk Posted February 18, 2011 Author Share Posted February 18, 2011 Jamen der er så bare et eller andet helt hen i skoven igen for hvis man søger Q 120 kommer der kun 1 grill fremMen prøv at se screen fra BO når jeg søger på Q 120EDITSammenligningen mellem den som vises og den som ikke gør kan jeg sku ikke lige se noget forskel"Q 120" indgår i begge to både i short desc og desc - samt meta keys og i varenavnet.... Hmm mystisk Link to comment Share on other sites More sharing options...
Homeshop.dk Posted February 18, 2011 Author Share Posted February 18, 2011 okay nu er det da vist tid til at komme i seng Når man søger på "120" og "240" kommer grillerne frem , men ikke når man prøver "Q 120 eller Q120" eller "Q240 eller Q 240"...Det er vist ikke lige et mysterie jeg kan klare idag Sov godt!Synes jeg læste engang et eller andet sted at presta havde problemer med kombinationen af bogstaver og tal i søgefeltet , men kan være noget jeg har drømt Link to comment Share on other sites More sharing options...
Prestafan1234 Posted February 18, 2011 Share Posted February 18, 2011 Helt enig - tid til at gå i seng, når ting bare driller. Og som i the Julekalender, hvor alting bliver bedre i morgen, må vi håbe, at alting bliver bedre i næste version af PrestaShop (som jo er så helt vildt tæt på at komme fra beta til stable version - maybe) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts