jgk-dk Posted February 18, 2011 Share Posted February 18, 2011 Hej,Er der en oversigt over hvilke database man kan slette da de efterhånden bliver ret store (bl.a. "chart"). Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Posted February 18, 2011 Share Posted February 18, 2011 Øhhhh. Databaser?"chart"??Mener du "cart"Cart er en tabel i en database. Og hvis du vil slette i den, soå skal du også slette i cart_discount og cart_product.Så hvis du er på det niveau at du ikke kender forskel på databaser og tabeller i databaser, så synes jeg bare, at du skal lade det være som det er. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Timpet Posted February 18, 2011 Share Posted February 18, 2011 Jeg må give pertho ret i at det er, ikke smart at pille ved databasen hvis du ikke ved hvad du gør, og slet ikke slette tabellerne. Man kan tømme dem, men den er en helt anden snak.For at svare på dit spørgsmål så tømmer jeg ps_connections_page, ps_connections og ps_connections_source ind i mellem fordi masiv trafik fylder godt op i de tabeller. Link to comment Share on other sites More sharing options...
jgk-dk Posted February 19, 2011 Author Share Posted February 19, 2011 Hej begge 2,Det er selvfølgelig indholdet ikke selve db jeg ville slette.Indholdet øges ved besøg bl.a cart med viste "varer" (uden kø og vil vel blive til en anselig størrelse hvis man ikke gør noget ved det.Derfor mit spørgsmål om hvilke man kan slette uden problemer. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Timpet Posted February 19, 2011 Share Posted February 19, 2011 Som jeg skriver vil jeg kun anbefale at tømme ps_connections_page, ps_connections og ps_connections_source det er de tabeller der bliver brugt når en kunde lander på din side og browser rundt. Hvis du tømmer cart så er dine kunder kurve ikke gemt! Link to comment Share on other sites More sharing options...
jgk-dk Posted February 19, 2011 Author Share Posted February 19, 2011 Hej,Jeg har pt over 1300 i cart som ikke er gennemførte køb og registreret som gæst.Det var disse ikke gennemførte jeg ville af med.Måske man skulle have en IP-logger funktion på!? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Timpet Posted February 19, 2011 Share Posted February 19, 2011 De er minimalt hvad de der fylder, tag i stedet for et kig på dem jeg snakker om. Jeg slettede vores for 14dage siden og der er allerede omkring 200.000 rækker i de tabeller. 1300 vs 200.000 hvad tror du der fylder mest?Du skal tag og lytte til os når vi nu kommer med guldet Din kunder kan godt vende tilbage til deres kurv og bruge den senere. Undersøgelser viser at mange e-handlende ikke handler den samme dag de rent faktisk lægger tingene i kurven, så at fjerne deres kurv vil være det samme som at skyde sig selv i foden. Hvis du fortsat vil argumentere for at fjerne det, jamen så fjern dem da endelig for min skyld IP logger fylder også bare op i din DB. Link to comment Share on other sites More sharing options...
jgk-dk Posted February 19, 2011 Author Share Posted February 19, 2011 Hej,Jeg lytter skam til hvad der bliver "sagt" herinde.Ja du har ret de er også fyldt op.Cart er dog fyldt op med "GÆSTER" ikke registrede kunder....Derfor mit spørgsmål.Vedr. IP log det kunne jo være en bot der laver alt dette -ikke? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Timpet Posted February 19, 2011 Share Posted February 19, 2011 Cart er ikke fyldt op, det kan den ikke blive "Gæster" kan sagtens vende tilbage og bruge deres kurv senere? Dine 1300 carts fylder ikke engang 1MB i data, at fjerne dem er dumt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Shila Posted February 20, 2011 Share Posted February 20, 2011 Jeg vil give Timpet ret.I min carts er der mange 1000, hvoraf de fleste er fra gæster, der enten ikke har registreret sig eller er logget ind. Jeg oplever dog tit, at en gammel kurv pludselig bliver til en ordre, når gæsten vælger at købe. Så gæstens kurv, der måske ligger et par sider bagud i oversigten, er nu blevet til et rigtig ordre. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts