br0909 Posted February 17, 2011 Share Posted February 17, 2011 Hej på er,Jag försöker byta namn på ett par flikar i ett tema. Temat heter Revoltz, och så här ser det ut:MenuProblemet är att jag inte hittar igen var man ställer in texten, egentligen vill jag bara översätta den till svenska.Tack på förhand! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Patrik Lindblom Posted February 17, 2011 Share Posted February 17, 2011 Är det ett ordentligt utvecklat tema, så ska du hitta alla översättningar i admin, Tools->Translations. Link to comment Share on other sites More sharing options...
br0909 Posted February 17, 2011 Author Share Posted February 17, 2011 Okej, har hittat dit och översatt menyerna. När jag sparar får jag det här meddelandet: Kan inte skriva till temats språkfil(/web/se/www.webshop123abc.se/themes/clothes_03/modules/blockcart/sv.php). Kontrollera skrivrättigheterna. Jag har ställt in skrivrättigheter för sv.php och hela blockcart mappen ochså. Det står på 777, så vad kan det då vara för fel?Tack för hjälpen så här långt Link to comment Share on other sites More sharing options...
br0909 Posted February 17, 2011 Author Share Posted February 17, 2011 Nu när jag tittar närmare så ser jag att jag inte ens FÅR ändra skrivrättigheter på sv.php. Allt annat i mappen går. Link to comment Share on other sites More sharing options...
ruilong Posted February 18, 2011 Share Posted February 18, 2011 Nu när jag tittar närmare så ser jag att jag inte ens FÅR ändra skrivrättigheter på sv.php. Allt annat i mappen går. Förmodligen har sv.php skapats av apache/php processen vilket gör att ditt FTP konto inte är "ägare" till filen och därmed inte får ändra den. Kontakta ditt webbhotell så kan de säkert hjälpa dig att låsa upp filen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts