highlands Posted February 15, 2011 Share Posted February 15, 2011 Hej!Vi har precis bytt webhotell och sedan flytten vägrar Google Analytics att fungera (vi använder modulen).Först stod det att skriptet inte kunde hittas fast om man tittade i "visa källa" så låg koden där.Läste någonstans att det kunde fungera att skapa ett nytt konto så det gjorde vi...Nu hittas iaf scriptet men problemet är att vi har fått det här meddelandet sedan i fredags: Väntar på information Google Analytics har installerats och information samlas nu in. Så lång tid ska det ju inte ta för det att hoppa igång och jag har verkligen ingen aning om vart problemet ligger eftersom modulen verkar inkludera scriptet på rätt sätt eftersom man hittar det om man tittar på visa källa...Någon som vet vad felet kan vara? Detta fungerade alltså utan problem innan vi bytte webhotell... Link to comment Share on other sites More sharing options...
theme_designer Posted February 16, 2011 Share Posted February 16, 2011 Om du tar bort Google Analytics-koden, kan den behöva 1-2 dagar att genomföra. Link to comment Share on other sites More sharing options...
highlands Posted February 16, 2011 Author Share Posted February 16, 2011 Tack för svaret men vi har haft koden installerad i ca 5 dagar nu och den "samlar" fortfarande in information... Link to comment Share on other sites More sharing options...
asjoli Posted February 16, 2011 Share Posted February 16, 2011 Har du provat att avinstallera modulen och sedan installera igen? Link to comment Share on other sites More sharing options...
highlands Posted February 16, 2011 Author Share Posted February 16, 2011 Jag tror att jag har testat det men jag ska testa igen! Har hållt på med det här så mycket fram och tillbaka nu att jag knappt minns vad jag har testat och inte. För hoppas att det hoppar igång den här gången... Link to comment Share on other sites More sharing options...
highlands Posted February 20, 2011 Author Share Posted February 20, 2011 Neeej, det fungerar fortfarande inte! Är det något fel på koden som modulen skapar? Den skiljer sig ju från den kod man egentligen "klistrar in" på egen hand... Kan man skippa modulen och lägga in koden själv i någon av filerna? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts