robincox Posted February 14, 2011 Share Posted February 14, 2011 Hej. Jag undrar hur det fungerar med moms då ett utländskt företag, t.ex. ett brittiskt företag köper en vara i min shop. Kommer momsen då att tas bort som den borde göra för utlänska företag?Det är ju då samtidigt viktigt att momsen finns kvar för utlänska privatpersoner. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Patrik Lindblom Posted February 14, 2011 Share Posted February 14, 2011 Läs mer hos Skatteverket, http://www.skatteverket.se/foretagorganisationer/moms/momsvidhandelmedeulander.4.18e1b10334ebe8bc80004737.html Link to comment Share on other sites More sharing options...
robincox Posted February 14, 2011 Author Share Posted February 14, 2011 Jo exakt. Så när det brittiska företaget uppger sitt momsregistreringsnummer så vill jag att momsen ska tas bort, gör den detta? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Patrik Lindblom Posted February 14, 2011 Share Posted February 14, 2011 Tror inte ens fältet finns i nuvarande version, däremot ligger det med i 1.4, så det är möjligt att det kommer att fungera där. Link to comment Share on other sites More sharing options...
robincox Posted February 14, 2011 Author Share Posted February 14, 2011 Så vad händer om ett företag från ett icke eu-land skulle beställa en vara från min webbshop, t.ex. ett norskt företag? Skulle det företaget då vara tvunget att betala priset med moms, fastän det inte ska göra det enligt reglerna? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Patrik Lindblom Posted February 14, 2011 Share Posted February 14, 2011 Det beror på hur du lagt upp momsreglerna. Varken norska företag eller privatpersoner ska ju betala moms hos dig. Bortse från företagsaspekten och lägg upp momsreglerna som om det skulle gälla privatpersoner. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts