johannesw Posted February 12, 2011 Share Posted February 12, 2011 Hallå igen!Ja som topic lyder, i mitt fall payson, fått bekräftelsemail från dem om att jag fått betalt av en kund, men ingen order skapats, ser hans kundkorg eller kan ju gissa vlken det är kanske, men hur kommer det sig att ingen order skapats?Någon som varit med om liknande?Kan man skapa order manuellt i BO på ngt bra sätt?mvhjohannesSäljer sköna Kalsonger & Strumpor på nätet. Link to comment Share on other sites More sharing options...
AndersIvar Posted February 12, 2011 Share Posted February 12, 2011 Yep, har hänt mig ibland. Har ingen aning om varför men lösningen är att gå in och kolla på de varukorgar som skapats för där ordern med, det är ganska enkelt att lista ut vem som handlat när man jämför summorna. Tyvärr ingen lösning på problemet men ger dig iaf möjligheten att serva kunden. Link to comment Share on other sites More sharing options...
JET-Dev Posted July 21, 2011 Share Posted July 21, 2011 Kör ni prestashop 1.4?Isåfall får ni betala och ladda ner http://addons.prestashop.com/en/payments-gateways/165-payson-payment-module.htmlFunkar klockrent. Då går 100 % av ordrarna in i prestashops system. Förutom att jag förlorar på att payson faktura vägrar funka på varukorgar över 1000 kr.Om ni kan nåt om detta kan ni väl posta här Väskor och Accessoarer - Homestock Link to comment Share on other sites More sharing options...
Supermange Posted July 27, 2011 Share Posted July 27, 2011 Jag har varit med om det här 3 gånger. Paysonbetalningar vid alla tillfällen. Någon som varit med om detta med andra betalningsmetoder än Payson? Känns väl så där att köpa en modul för 420:- som inte kan hantera fakturor på mer än 1000:-! Har du anmält det som ett fel till utvecklarna? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Aleia Posted July 28, 2011 Share Posted July 28, 2011 Jag har också varit med om detta, 4 ggr med Paysonfakturan. Har haft denna modul i en månad nu trist när det inte fungerar som det ska. Link to comment Share on other sites More sharing options...
AndersIvar Posted July 31, 2011 Share Posted July 31, 2011 Har kommit på vad problemet var hos mig, en utvecklare som hjälpt mig bygga om lite saker hade inte satt in nofollow, noindex så han sajt kom oxå upp i sökreslutaten (dock väldigt långt bak) men när folk gick in där och beställde så blev det ganska fel. Link to comment Share on other sites More sharing options...
ceadeg Posted August 5, 2011 Share Posted August 5, 2011 Har varit med om samma problem med moneybookers... SÅ det är inte bara payson. Link to comment Share on other sites More sharing options...
fraolsmae Posted August 12, 2011 Share Posted August 12, 2011 Hej! Jag trodde jag var ensam om detta problem!! Payson faktura vägrar funka på varukorgar över 1000 kr. Skall kontakta dom som solgte meg modulen. Är tacksam på svar om någon har löst detta problem. Mvh Frank Link to comment Share on other sites More sharing options...
Alldo Group Posted August 15, 2011 Share Posted August 15, 2011 Order som saknas hände mig idag. Pengar kom in. Har kontaktat Payson om detta. Inväntar svar från dem. Link to comment Share on other sites More sharing options...
wahlman Posted September 22, 2011 Share Posted September 22, 2011 Har också varit med om det en gång, fast det var länge sen nu. Link to comment Share on other sites More sharing options...
basse1985 Posted October 3, 2011 Share Posted October 3, 2011 Jag har detta problem med prestaworks 1.6 modul. Den registrerar inga köp alls. Har testat ca 5-6 gånger nu. Beror detta på paysonmodulen eller kan det också vara jag som gjort något med prestashop? Är tacksam för hjälp! Får säkert svar från prestaworks snart. De har riktigt bra kundtjänst för övrigt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Supermange Posted October 10, 2011 Share Posted October 10, 2011 Om det bara blinkar till och du inte kommer till Paysons betalsida kan du kolla så att ISO-koden är SEK under Payment/Currencies. Link to comment Share on other sites More sharing options...
basse1985 Posted October 11, 2011 Share Posted October 11, 2011 För mig löste det sig. Det var p.g.a att jag hade min sida på localhosten. När jag la upp den live fungerade betalningen strålande. Så ni som har samma problem som mig och använder er av localhost. Testa att lägga upp den live, då borde det fungera. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts