Gitte3001 Posted September 25, 2018 Share Posted September 25, 2018 (edited) Wij zijn bezig een nieuwe Prestashop samen te stellen versie 1.7.3 voor onze bestaande (verouderde) webshop. Mijn klantenbestand bestaat uit 10% Nederlandse klanten en 90% wereldwijd. Ik zoek een (koop) verzendmodule die het volgende kan: Als de klant zijn leveradres/bestemmingsland heeft ingvuld, dat aan de hand van het totaalgewicht, de verzendkosten automatisch worden getoond en berekend, afhankelijk van de zone (internationaal) en de gekozen verzendmethode. Dus dat alles geautomatiseerd wordt weergegeven aan onze klant in de winkelwagen, in onze Prestashop. SendCloud, ProParcel en Wuunder, vallen af, zij hebben niet een dergelijke verzendmodule, wel een koppeling naar hun dashboard, maar dat is niet wat ik bedoel. Eerder kochten wij in de Prestashop deze DHL verzendmodule: (webkul-dhl-shipping-api-based-delivery-method):https://addons.prestashop.com/en/shipping-carriers/23522-webkul-dhl-shipping-api-based-delivery-method.html Deze module leek precies wat we zochten, is geinstalleerd in onze backoffice. Maar om deze verzendmodule verder te configureren (zie bijlage) hadden wij een aantal gegevens nodig van DHL: - DHL Site ID - DHL Password - Shipper Account Number Dit is het punt waar wij niet verder komen met deze module. Binnen DHL Nederland (My parcel en DHL express) begrijpt niemand wat er bedoelt wordt. DHL wil wel een contract regelen voor het verzenden van de pakketjes, maar zeggen niet de bovengenoemde gegevens te kunnen geven. Inmiddels ben ik 6 weken verder, en overweeg nu deze betaalde module helaas maar te verwijderen. Ik ben daarom dringend op zoek naar advies of een tip voor een andere verzendmodule. Alvast super bedankt! met vriendelijke groet, Brigitte Edited September 25, 2018 by Gitte3001 (see edit history) Link to comment Share on other sites More sharing options...
TCB-Netherlands Posted October 5, 2018 Share Posted October 5, 2018 U heeft van de IT afdeling van DHL gegevens nodig om gebruik te kunnen maken van hun API, Daarom moet u SiteID invullen en een verkregen wachtwoord. uw account nummer is uw klantnummer. Link to comment Share on other sites More sharing options...
maconl Posted October 7, 2018 Share Posted October 7, 2018 Brigitte , dit klopt om gebruik te maken van de api heb je deze gegevens nodig , zelf maak ik geen gebruik van DHL maar wellicht vind je hier de uitkomst http://support.shiptheory.com/support/solutions/articles/6000110860-applying-for-dhl-site-id-and-api-password Registreren enz : https://xmlportal.dhl.com/registration Laat je even weten of het gelukt is Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gitte3001 Posted October 17, 2018 Author Share Posted October 17, 2018 (edited) goedemorgen, hartelijk dank Maconi en OD&D ! De afgelopen weken ben ik wat verder gekomen, de registratie bij DHL Express loopt, maar ik bleek een verkeerd accountnr. ingevoerd te hebben. Inmiddels is men bezig een juist account/klantnr. voor mij aan te vragen, maar alvorens DHL Express mij een klantnr. kan geven, komt er eerst iemand hier op kantoor, om de mogelijkheden te bespreken. vooralsnog kan ik met de webkulmodule dus nog even niet testen. Hopelijk kan dit wel op korte termijn. Edited October 17, 2018 by Gitte3001 (see edit history) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gitte3001 Posted October 18, 2018 Author Share Posted October 18, 2018 Heeft er iemand ervaring in zijn/haar shop met deze Easy Post Pro verzendmodule? Bedankt!https://addons.prestashop.com/nl/voorbereiding-verzending/21273-easy-post-pro-dhl-gls-dpd-colissimo-royalmail-etc.html Does anyone have experience (E-commerce) with this Easy Post Pro verzendmodule? Thanks! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts