highlands Posted February 4, 2011 Share Posted February 4, 2011 Hej!Vi har en webbshop på classyorganic.se byggd på Prestashop v 1.3.6.Vi har precis bytt webbhotell till Binero men till och från går dock sidan galet långsamt. Hastigheten varierar dock lite, igår tog det typ 5-10 sek att ladda en sida, idag går det lite snabbare. Binero säger bara att det är Prestashop och att vi ska aktivera massa cache-plugin. Vi har aktiverat Smarty Cache (utan någon märkbar effekt), vad finns det mer för cache-plugins? Är det här ett problem som webbhotellet kan/ska fixa eller är det ett problem som finns hos oss/Prestashop? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Miss K Posted February 6, 2011 Share Posted February 6, 2011 Tyvärr Binero har blivit mycket sämre (från att varit min/webfolkets favorit i flera år) och många av deras servrar är supersega nu för tiden Jag har installerad tex flera Wordpress, Prestashop etc installationer som har knappt något innehåll och sidorna är sega som sirap. Så hade jag varit dig så hade jag envisats att Binero flyttar så fall din installation till en snabbare och mindre belastat webserver/databas server.Alternativ tyvärr bytt hotell igen... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Miss K Posted February 6, 2011 Share Posted February 6, 2011 Förutom segheten så har de höga nertid frekvenser nu oxå. Läs lite om de olika hotell här: http://www.wn.se/f13.html Link to comment Share on other sites More sharing options...
Danman Posted February 7, 2011 Share Posted February 7, 2011 Ja, Binero har riktigt stora problem med sina databas-svarstider. Vet det själv från egna erfarenheter och det är något deras ägare Anders Aleborg själv medger i kommentarer. http://www.idg.se/2.1085/1.366894/sa-ska-binero-stoppa-overbelastningarna?articleRenderMode=listpostings#a19.1027735 Link to comment Share on other sites More sharing options...
highlands Posted February 10, 2011 Author Share Posted February 10, 2011 Tack för era svar!Sidan har fungerat snabbt och som den ska i ett par dagar men nu blivit riktigt slö igen. Har mailat Binero och om de inte löser problemet får vi byta webbhotell igen. Vilket är det bästa för Prestashop? Har läst gott om Oderland men tänkte höra med er här? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Joleyy Posted February 16, 2011 Share Posted February 16, 2011 När jag testar, är laddningstiden faktiskt ovanligt seg. Det borde nog ses över, kolla om ni kan få placera er på en virtuell server eller också en dedikerad om ni har ett behov pga trafikförbrukning.Er hostingleverantör borde veta vad ni behöver, då de har en bättre översikt på vad ni förbrukar mest utav.Lycka till! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts