Prestafan1234 Posted January 25, 2011 Share Posted January 25, 2011 Hej Er der nogen af jer der bruger GLS Pakkeshop sammen med Prestashop? Jeg overvejer at kontakte dem efter PostDanmarks chock-priser, som de jo dog heldigvis sænker igen. Jeg vil gerne kunne tilbyde GLS' løsning som alternativ, hvis det er billigere - så får kunderne jo flere valg, hvor prisen afspejler den service de vælger (pakkeshop vs. omdeling). Mange af mine pakker er volumenpakker så selv om jeg maks. kommer til at betale 80 kr. for en pakke op til 5 kilo nu, så er det en væsentlig stigning, når jeg i dag sender til 49 kr. og sluger tabet selv (17 kr. pr. pakke). Dette har jeg ikke råd til at fortsætte med - så jeg skal under alle omstændigheder justere mine priser og porto. Men hvordan får man sat det op, så de kan vælge en shop nær dem selv. Hvis en kunde f.eks. bor på Frederiksberg, er der sikkert et utal af Blockbusters og kiosker m.m. hvor de kan afhente pakker. Så vidt jeg kan se, findes der ikke nogen moduler/integration som gør, at man kan slå dette op i købsprocessen. Jeg kan jo ikke lave en forsendelsesmetode til samtlige 500 pakkeshops. For at få en erhvervsløsning med GLS, skal man så vidt jeg lige kan læse sende 300 pakker eller mere om året, og det antal har jeg ikke nået endnu:-) Dette er mest en brainstorm for at høre andres erfaringer og gerne eksempler på, hvordan I har løst det med setup:-) EDIT: Kjeld har lavet et modul - se link længere nede i denne tråd Link to comment Share on other sites More sharing options...
griebel Posted January 25, 2011 Share Posted January 25, 2011 Hej Prestafan1234Jeg har ikke nogen løsning klar til Prestashop, men jeg har læst op på GLS i forbindelse et andet webprojekt med Concrete5 og deres e-commerce udvidelse.Du kan ud fra din kundes postnummer i Prestashop, spørge GLS webservice om pakkeshops i nærheden af oplyste postnummer. Så du behøver ikke at oprette alle pakkeshops i BackOffice, men tilgengæld skal der kodes et kald til GLS og en modtager på din shop, som fortolker deres XML svar.Jeg har vedlagt dokumentation til GLS webservice. Web service documentation - ShopDelivery-Service.docFetching info... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Prestafan1234 Posted January 25, 2011 Author Share Posted January 25, 2011 Hej JensTak for svar og dokumentation. Nu ønsker jeg mig en der vil kode det som modul og sætte det til salg til fornuftige penge:-) Jeg vil gerne hjælpe med test :-) Men det er sikkert ikke helt nok. Men jeg synes virkelig, det kunne være en god ting at få, når nu der er utallige betalingsløsninger, kunne det være fedt mere flere leveringsalternativer også. Link to comment Share on other sites More sharing options...
cphmass Posted December 14, 2011 Share Posted December 14, 2011 Har du set denne... http://prestashop.butikki.dk/product.php?id_product=16 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Prestafan1234 Posted December 14, 2011 Author Share Posted December 14, 2011 On 12/14/2011 at 11:02 AM, cphmass said: Har du set denne... http://prestashop.bu...p?id_product=16 Jeps, og jeg har også købt det:-) Det virker så desværre kun med den indbyggede OPC i PrestaShop (som jeg kører med pt. men kun fordi jeg ikke har tid til at skifte til Zelargs). Men ellers virker modulet fint - og nu retter jeg min tråd til løst Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jakobseen Posted July 10, 2012 Share Posted July 10, 2012 Hejsa, Jeg sad netop og tænkte på denne løsning - er det noget der virker til den nyeste version af Prestashop? Modulet lyder meget smart, hvis det virker :-) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Prestafan1234 Posted July 11, 2012 Author Share Posted July 11, 2012 Det gør det 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
presta-dyr Posted July 11, 2012 Share Posted July 11, 2012 Jeg vil lige tilføje, at modulet nu også virker sammen med Zelargs OPC-modul. /Kjeld 2 Link to comment Share on other sites More sharing options...
MSkovmose Posted November 22, 2012 Share Posted November 22, 2012 Finder modulet selv frem til hvilken størrelse pakke - og dermed pris - som forsendelsen vil løbe op i? Altså forudsat, at man tilføjer dimensionerne på alle sine produkter. Link to comment Share on other sites More sharing options...
presta-dyr Posted November 23, 2012 Share Posted November 23, 2012 Nej, det er noget GLS selv finder ud af. De har et system med en trekant pakkerne skal kunne gå igennem. /Kjeld Link to comment Share on other sites More sharing options...
MSkovmose Posted November 23, 2012 Share Posted November 23, 2012 Okay. Så må man bare sætte den pris, som man forventer bliver den mest normale går jeg ud fra. Tak for svaret. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Valkyrja Posted November 28, 2012 Share Posted November 28, 2012 Jeg har arbejdet hos GLS nogen år, og har mine kontakter. jeg ved at de arbejder på et modul og en aftale for små virksomheder som skulle minde om måden man gør det på hos Postdanmark. Blot til info Link to comment Share on other sites More sharing options...
Cope Posted September 9, 2014 Share Posted September 9, 2014 Super modul. Hvad gør man med track-n-trace? Link to comment Share on other sites More sharing options...
presta-dyr Posted September 9, 2014 Share Posted September 9, 2014 Kunden får automatisk tilsendt track/trace-information fra GLS. /Kjeld Link to comment Share on other sites More sharing options...
ganda1304 Posted September 28, 2015 Share Posted September 28, 2015 Har i en webshop hvor jeg kan se denne modul virker? Tak på forhånd Link to comment Share on other sites More sharing options...
presta-dyr Posted September 28, 2015 Share Posted September 28, 2015 Du kan se det i brug på http://www.butikki.dk. /Kjeld Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ovidiu H Posted March 7, 2016 Share Posted March 7, 2016 On 7/11/2012 at 9:56 PM, presta-dyr said: Jeg vil lige tilføje, at modulet nu også virker sammen med Zelargs OPC-modul. /Kjeld Dose the module work for Gls Romania. Can we have a back office acces for a trial Prestashop website to see the functionalyties? Thank you! Link to comment Share on other sites More sharing options...
presta-dyr Posted March 7, 2016 Share Posted March 7, 2016 No, the module is will only work for GLS Denmark. /Kjeld Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts