Lærershop.dk Posted August 19, 2018 Share Posted August 19, 2018 Hej Jeg har netop opgraderet min prestashop 1.6.1.20 til 1.7.4.2 - men noget gik galt. Det er som om siden ikke vil forbinde til noget af databasen. Prestashop kan ikke vise multistore (dvs. nr. 2 shop får blank skærm), varer kan ikke tilgås på hjemmeside, samt ordre og kunder ikke kan tilgås i backoffice. Jeg får beskeden Quote Adgang nægtet. Jeg vedhæfter lige 2 screenshots. Nogle med lignende erfaring eller løsningsforslag? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Posted August 19, 2018 Share Posted August 19, 2018 Hsr du læst dette indlæg, som ligger lige under dit. https://www.prestashop.com/forums/topic/882547-1-click-upgrade-fra-16120-til- . Der står nogle interessante ting om at den 1 klog update ikke virker samt at multistore ikke virker i 1.7. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Posted August 19, 2018 Share Posted August 19, 2018 Løsning: Rul din backup på. Link to comment Share on other sites More sharing options...
mostlyharmless Posted August 30, 2018 Share Posted August 30, 2018 Det skyldes at en del af databasen ikke bliver opdateret correkt (tabellen ps_access) For at fikse det lavede jeg en "ren" install af prestashop (1.7.4.2) eksporterede tabellen ps_access. I min gamle install slettede jeg ps_acess og importerede den fra den rene install og 123 voila du er kørende. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Prestafan1234 Posted August 30, 2018 Share Posted August 30, 2018 Det beviser jo yderligere, at man ikke skal opgradere før 1.7 kan håndtere det ordentligt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
mostlyharmless Posted September 28, 2018 Share Posted September 28, 2018 Har lige prøvet vores shop også, og hold da ferie et cirkus. Først fejlen med at visse sider er "adgang nægtet" Bagefter opdatering af moduler og konfigurering .... eller neeeej for "du har ikke adgang til at konfigurere dette plugin". Er jeg imponeret? nej ikke det mindste og der skal MEGET lang tid til før jeg begiver mig ud i det cirkus igen. 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts