Miss K Posted January 24, 2011 Share Posted January 24, 2011 Har använt Binero, City Network, Loopia och tyvärr vissa av dessa hotell har sega servrar andra inställningar som inte tillåter PS installation… Därför letar jag efter ett webbhotell som är bra, seriös och Prestashop-vänlig. Hotellet skall ha servrar i Sverige/Skandinavien och ha en kundvänlig support, per telefon (viktigt!).Har tittat på Prestaworks men att betala ca 1340 kr (EXKL moms) för VARJE PS installation känns lite saftigt. Vill heller ha ett hotell som tillåter mig flera sådana installationer för det priset.Vad rekommenderar du? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Patrik Lindblom Posted January 24, 2011 Share Posted January 24, 2011 Ta en titt på Oderland. Link to comment Share on other sites More sharing options...
pacquaio Posted January 25, 2011 Share Posted January 25, 2011 Du kan väl installera själv hos prestaworks, eller? Kostar det verkligen så mycket att låta dom installera? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Miss K Posted January 25, 2011 Author Share Posted January 25, 2011 @pacquaio Hos Prestaworks betalar man för varje Prestashop installation (oavsett vem som installerar, själv eller de). Dvs man får ett visst server utrymme som på andra webbhotell MEN för varje webshop man vill ha på det utrymmet måste man skapa ett nytt konto och betala 1340 kr + moms.Hos andra webhotell spelar ingen roll hur många installationer man har bara du rymmer de inom ditt serverutrymme och trafikutrymme för ditt konto. Annars verkar Prestaworks en intressant lösning, men det bli lite saftigt när man är uppe i 3 shoppar och fler... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Danman Posted January 25, 2011 Share Posted January 25, 2011 Våra danska vänner här på forumet verkar väldigt nöjda med meebox.net och det verkar enligt dem fungera snabbt med Prestashop.http://www.prestashop.com/forums/viewthread/86482/dansk/nyt_webhotel__hvorSka faktiskt själv testa Meebox för några andra sidor jag har(ej prestashop). Support på svenska eller danska kan kvitta. Tycker jag i alla fall... Link to comment Share on other sites More sharing options...
bestbuysweden Posted January 30, 2011 Share Posted January 30, 2011 oderland.se Link to comment Share on other sites More sharing options...
arlborg Posted February 17, 2011 Share Posted February 17, 2011 Har använt Binero, City Network, Loopia och tyvärr vissa av dessa hotell har sega servrar andra inställningar som inte tillåter PS installation… Därför letar jag efter ett webbhotell som är bra, seriös och Prestashop-vänlig. Hotellet skall ha servrar i Sverige/Skandinavien och ha en kundvänlig support, per telefon (viktigt!).Har tittat på Prestaworks men att betala ca 1340 kr (EXKL moms) för VARJE PS installation känns lite saftigt. Vill heller ha ett hotell som tillåter mig flera sådana installationer för det priset.Vad rekommenderar du? http://www.oderland.se Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts