kevina Posted August 6, 2018 Share Posted August 6, 2018 Hey allen, De GDPR is ondertussen een feit. 1 van de factoren die ik in acht heb genomen, is om persoonsgegevens ouder dan 3j te verwijderen (of beter gezegd: anoniem te maken). Ik werk met Prestashop 1.6.1.20 (ik weet het, een oude versie). Nu zou ik dit proces (anoniem maken van accounts die 3j geen bestelling meer hebben geplaatst) in de toekomst graag willen automatiseren. Kan ik simpelweg een script maken dat de gegevens in de prestashop database aanpast? Het zou dan vooral gaan om volgende zaken: _address tabel (lastname, firstname, company,...) _customer tabel (lastname, firstname, email) _customer_thread (email) _mail (recipient) Kan ik bovenstaande velden simpelweg wijzigen, zonder dat de Prestashop zelf corrupt geraakt? Tot slot: kan ik ook in de table _customer het veld "active" en "deleted" manueel respectievelijk op 0 en 1 zetten? Of zorgt dit laatste voor eventuele problemen? Alvast bedankt. - Kevin Link to comment Share on other sites More sharing options...
Inform-All Posted December 3, 2018 Share Posted December 3, 2018 Dag Kevin, Er zijn speciale GDPR modules gemaakt om in een keer alles te regelen voor de GDPR wetgeving. De officiële module van Prestashop zelf is gratis voor Prestashop 1.7 deze is (helaas) wel vrij prijzig voor Prestashop 1.6. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts