VickyK Posted January 17, 2011 Share Posted January 17, 2011 Icon til webshopHejJeg har fået lavet en jpg fil på 16x16 pixels som skal være icon på min webshop.Men hvordan omdanner jeg den til en .ico fil?vh, Vicky. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Prestafan1234 Posted January 17, 2011 Share Posted January 17, 2011 Hej Hvis du bruger Photoshop findes der en plugin, som du skal installere. Eller du kan vælge den nemme løsning og lave den "on-the-fly" via denne hjemmeside: http://www.favicon.cc/ Link to comment Share on other sites More sharing options...
presta-dyr Posted January 17, 2011 Share Posted January 17, 2011 XnView (der er gratis) kan også gemme .ico-filer./Kjeld Link to comment Share on other sites More sharing options...
VickyK Posted January 18, 2011 Author Share Posted January 18, 2011 HejJeg har netop brugt favicon.cc websitet. Jeg har fået lavet en .ico fil og lagt den ind under appearance, hvor der nu vises mit icon og der står at det er dette icon jeg bruger i på mit site etc.Siden er gemt. - Alligevel kommer den ikke frem i browserens adresselinje? Der er stadig Prestashops Icon... Hvad går der galt? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Prestafan1234 Posted January 18, 2011 Share Posted January 18, 2011 Det er caching - sikkert både på din pc og måske også på serveren. Du kan prøve at slette midlertidige internetfiler i din browser - eller evt. se siden fra en anden pc. Så bør det virke:-) Link to comment Share on other sites More sharing options...
VickyK Posted January 18, 2011 Author Share Posted January 18, 2011 Hej 1234Jeg har prøvet begge dele du foreslog - det virker desværre ikke. Er der andet jeg kan gøre for at få det til at virke?vh, Vicky. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Prestafan1234 Posted January 18, 2011 Share Posted January 18, 2011 IE er værre til ikke at vise det rigtige end Firefox, så prøv evt. den. Eller læg et link til din hjemmeside, så en af os herinde kan se, at det virker - for så vil det med tiden også virke for dig. Link to comment Share on other sites More sharing options...
VickyK Posted January 18, 2011 Author Share Posted January 18, 2011 HejHar nu testet i Firefox, Chrome og IE. Det virker ikke og viser stadig den grønne indkøbspose fra Prestashop :-(Hvad fanden går der galt??? Link to comment Share on other sites More sharing options...
VickyK Posted January 19, 2011 Author Share Posted January 19, 2011 Hmm? I dag da jeg gik ind på mit site, var ikonet der pludselig - fedt! :-)Men mærkeligt at det skulle have en dags tid at tænke over, før det virkede....? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Prestafan1234 Posted January 19, 2011 Share Posted January 19, 2011 Det er caching - almindeligt kendt problem;-) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sund-og-smuk.dk Posted January 19, 2011 Share Posted January 19, 2011 Jeg har haft samme problem, og det løste også sig selv.Selv om jeg prøvede at slette browser cache mm, gik der en dag før det virkede perfekt.Konklusionen må være at, en favicon tager den tid en favicon skal tage Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts