Alfa7 Posted July 14, 2018 Share Posted July 14, 2018 År nybörjare på prestashop Har problem med att få till svenska språket. vad är iso koden för sverige är det sv och vad är language kod? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Alfa7 Posted July 14, 2018 Author Share Posted July 14, 2018 För att testa översätta så får jag detta. The "/home/hcmccrto/public_html/peter/app/Resources/translations/sv-SE" directory does not exist. Link to comment Share on other sites More sharing options...
rozhawni Posted October 6, 2018 Share Posted October 6, 2018 Hehe tvärtom Iso-kod land: SE språkkod: sv Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tornevall Posted July 28, 2021 Share Posted July 28, 2021 (edited) Det finns en bugg i språket som smugit sig med i praktiskt taget alla releaser sedan en lång tid tillbaka, som vi varit tvungna att fixa programmatiskt de gånger det krävts. Problemet ligger dock inte i språkfilerna specifikt (tror jag) utan i den databastabell som jag antar att rewrite-moduler (apache) använder sig av för att redirecta användare till olika platser i butiken. I (ps_)meta_lang, får alltid raden för "Beställning" url_rewrite-kod "För". Jag tänker att man skulle försöka få den fixad i core-koden för Prestashop så att man framöver slipper ändra på det själv i varje nyinstallation man gör. Det händer att det även påverkar i produktioner på butiksnivå, beroende lite på hur ett plugin implementeras kring detta. Edited July 28, 2021 by Tornevall (see edit history) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Patrik Lindblom Posted July 29, 2021 Share Posted July 29, 2021 Det ska vara fixat nu i de senaste versionerna. Vet inte hur ofta översättningarna pushas ut från Crowdin, men det bör vara på plats i de officiella filerna inom kort. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts