gorkij Posted July 2, 2018 Share Posted July 2, 2018 Hej! En intressant sak inträffade när jag idag jobbade lite med varor som väger rätt mycket och som därmed skall ha en extra fraktkostnad : De läggs inte till om man har satt ett fraktfritt-kostnadstak som är lägre än produktvärdet. Som exempel : Fraktfritt från min butik är 1500,- i varor Varan jag önskar lägga en extra fraktkostnad på väger 9 kilo och kommer kosta slutkund 1795,- Kund når då fraktfritt per standardavtalet, men till detta vill jag (på grund av skrymmande storlek och vikt) få på en avgift så jag inte mer eller mindre går back på att sälja något. Har någon en lösning till det här? Och för intresse : Prestashop 1.6.1.19 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Supermange Posted July 6, 2018 Share Posted July 6, 2018 (edited) Vad händer om du sätter kostnaden för ordinarie fraktkostnad till 0 kronor? Edited July 6, 2018 by Supermange (see edit history) Link to comment Share on other sites More sharing options...
gorkij Posted July 7, 2018 Author Share Posted July 7, 2018 Ingen skillnad alls. Fri-frakt-gränsen överrider allt där vad det verkar. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Figge Posted February 3, 2019 Share Posted February 3, 2019 Har du hittat nån lösning så är jag tacksam för svar;) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts