ramblingrose Posted December 1, 2008 Share Posted December 1, 2008 Omdat ik een beetje gallisch werd van het iedere keer inkloppen van de verzendingskosten tabellen bij iedere nieuwe test-omgeving heb ik gekeken welke database tabellen het betrof en deze als SQL import bewaard. Misschien ook nuttig/leuk voor anderen en vind bijgevoegd het SQL bestandje om te importeren.LET OP dat ik voor mijn tabellen de prefix "wot" gebruik en je dus middels een tekst-editor deze eerst moet aanpassen in het SQL bestand naar de door jou gebruikte tabel prefix!!De naamgevingen ed. kun je naderhand naar eigen smaak simpel aanpassen. Er zit ook een stukje van de Belgische Post (alleen binnenlands kilopost) in omdat ik daar ook gebruik van maak maar indien niet gewenst/nodig kun je die gewoon deleten. Je krijgt er ook een fiks aantal landen bij die gegroepeerd zijn volgens het TNT boekje (een paar landen, zoals de kanaaleilanden, ontbreken maar kun je zo toevoegen).NB. Vergeten te vermelden en wel essentieel: de language ID voor Nederlands is 3 in deze import en de basis is Prestashop v1.1b3 (voor deze tabellen is er dacht ik echter geen verschil met de huidige officiele versie) wotprestaverzendtabellen14112008.sql.zipFetching info... Link to comment Share on other sites More sharing options...
digisli Posted January 6, 2009 Share Posted January 6, 2009 Lijkt mij erg handig...Zou je kunnen uitleggen waar ik deze dit sql-bestand neerzet of importeer?alvast bedankt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
digisli Posted January 6, 2009 Share Posted January 6, 2009 Is al gelukt:Hier de oplossing,...- Wijzig eerst (zoals al eerder aangegeven) alle prefix (wot_) in uw eigen prefix (bv. ps_) van het .sql bestand- Ga naar MyPHPadmin- Selecteer Importeer en zorg dat .sql format staat aangevinkt.- Druk op start- De tabellen zijn nu geimporteerd.Bedankt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
ramblingrose Posted January 7, 2009 Author Share Posted January 7, 2009 Hoi digisli,Kreeg net pas een melding van je bericht(en) binnen maar lees dat het al gelukt is :-) De import is nog steeds geldig met ook de laatste officiele release (geen database veranderingen op dat gebied) maar dat had je dan waarschijnlijk ook al geconstateerd.Gr.WoT Link to comment Share on other sites More sharing options...
TropischBruin Posted January 7, 2009 Share Posted January 7, 2009 Kan iemand mij uitleggen hoe eea. dan in de back-end werkt? Link to comment Share on other sites More sharing options...
digisli Posted January 7, 2009 Share Posted January 7, 2009 De B.O. wordt (carries, states, country, zone, price & weight range) overschreven door de tabellen die door WOT zijn gemaakt.Hierin wordt een onderscheid gemaakt in de EURO, Non-Euro, EEC zone I, II, III, Africa, US zone's gemaaktDe tarieven (voor pakketten) zijn al ingevuld evenals de landen en groepen.Nederland en Belgie zijn apart aangemaakt. Hierdoor zijn de tarieven juist ingesteld voor binnenlandse zendingen (als je in NL of Belgie woont natuurlijk)Opmerking: De tarieven zijn van vorig jaar (2008). Gewone brievenbus postzendingen (binnen en buitenland), rembours, extra zeker, aangetekend & express worden niet vermeld.Misschien een idee om die nog toe te voegen en de prijzen te updaten.Verder toppie overzicht. Link to comment Share on other sites More sharing options...
digisli Posted January 7, 2009 Share Posted January 7, 2009 Onderstaande postzendingsmogelijkheden worden aangeboden;3 TNT Post binnenlands Levering in 1 tot 2 dagen na verzending 4 Belgische post binnenland Levering in 1 tot 2 dagen na verzending 7 TNT post Europa Pakket Basis Prior Afhankelijk van de gekozen verzendmethode 8 TNT post Buiten Europa Pakket Basis Prior Afhankelijk van de gekozen verzendmethode 10 TNT post Europa Pakket Basis Standaard Afhankelijk van de gekozen verzendmethode 11 TNT post Buiten Europa Pakket Basis Standaard Afhankelijk van de gekozen verzendmethode 12 TNT post EEC Zone I Pakket Plus Prior Afhankelijk van de gekozen verzendmethode 13 TNT post EEC Zone II Pakket Plus Prior Afhankelijk van de gekozen verzendmethode 14 TNT post EEC Zone III Pakket Plus Prior Afhankelijk van de gekozen verzendmethode 16 TNT post non-EEC Zone IV Pakket Plus Prior Afhankelijk van de gekozen verzendmethode 18 TNT post non-Europe Zone V Pakket Plus Prior Link to comment Share on other sites More sharing options...
digisli Posted January 7, 2009 Share Posted January 7, 2009 2009 T.o.v. 2008 zijn er met name de zone verdeling en benamingen het een en ander veranderd.Men spreekt nl. niet meer over tariefzone's maar over bv. EU1 en RoW1 en RoW2Moet nog worden aangepast worden dus! Link to comment Share on other sites More sharing options...
digisli Posted January 7, 2009 Share Posted January 7, 2009 Ik heb alle tabellen en prijzen aangepast.Moet nog een paar landen toevoegen maar weet daar de Landcodes niet van.Dus weet jij die wel, post dan even...Het gaat om de landen;Corsica, Balearen, Azoren, Madeira, Wit-Rusland, Kanaaleilanden, Faeroer Eilanden, Canarische Eilanden.Zal hem in t weekend uploaden Link to comment Share on other sites More sharing options...
TropischBruin Posted January 7, 2009 Share Posted January 7, 2009 Quote Ik heb alle tabellen en prijzen aangepast.Moet nog een paar landen toevoegen maar weet daar de Landcodes niet van.Dus weet jij die wel, post dan even...Het gaat om de landen;Corsica, Balearen, Azoren, Madeira, Wit-Rusland, Kanaaleilanden, Faeroer Eilanden, Canarische Eilanden.Zal hem in t weekend uploaden Kijk eens hier.Succes! Link to comment Share on other sites More sharing options...
digisli Posted January 8, 2009 Share Posted January 8, 2009 Helaas, bovenstaande landen staan niet in die lijst. Link to comment Share on other sites More sharing options...
ramblingrose Posted January 8, 2009 Author Share Posted January 8, 2009 Corsica: frans departement met als code FR.CS voorzover ik heb kunnen vindenBalearen: BELARUS= BY / BLRAzoren: portugees deel met als code PT.AC voorzover ik heb kunnen vindenMadeira: portugees deel met als code PT.MA voorzover ik heb kunnen vindenWit-Rusland:Russian Federation RU / RUSKanaaleilanden: valt onder de UK waarschijnlijkFaeroer Eilanden: FAROE ISLANDS = FOCanarische Eilanden: spaanse entiteit zonder specifieke ISO codeZolang die ISO codes niet voor online gebruik nodig zijn kun je der van maken wat je wilt volgens mij. Zolang het land maar in de juiste zone zit mag dat verder geen probleem opleveren. Ik heb nog geen prijslijst gedownload voor de laatste wijzigingen en dat moet idd. nog gebeuren om de lijst weer up to date te maken (zoals evt. gewijzigde namen). Ga er naar kijken zodra ik tijd heb maar als iemand anders het al gedaan heeft dan is een nieuwe download wel prettig :-) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tommy H Posted January 8, 2009 Share Posted January 8, 2009 Misschien voor sommigen die brievenpost versturen een klein truucje.Ik verkoop zelf boxershorts, welke dus soms met de brievenpost meegaan, en dan wil ik niet dat men 6,20 krijgt vanwege pakketpost, maar afhankelijk van het gewicht de waarde in postzegels.In mijn geval passen er van een bepaald merk 4 boxershorts in 1 envelop, waardoor de totale portokosten dan komen op 2,20, voor de envelop 0,50 dus totaal 2,70. Hoe krijg ik deze kosten nu belast aan de klant?In het gedeelte admin - shipping - weight ranges maak ik een nieuwe range aan, bijv:- TNT enveloppost I (0.01kg tot 0.041kg)- De bestaande regel TNT post Binnenland pas ik de ondergrens aan naar 0.042kg- onder admin - shipping - carriers voeg ik een nieuwe verzendmethode toe: bedrijfsnaam: TNT Enveloppost logo: 'leeg' transittijd: Levering in 1 tot 2 dagen na verzending belasting: geen zone: Nederland status: checked verzend en order: checked afwijkende situatie: verzender deactiveren- bij de betreffende producten welk met enveloppost meekunnen pas ik nu het gewicht aan naar bij 0.01 (omdat er dus 4 in een envelop kunnen, stel iemand bestelt er 4 dan wordt het totaalgewicht van de order 0,04 en valt het totaalgewicht nog binnen de bovengrens van 0.041 waardoor geen pakketkosten worden doorberekend.Ik moet bovenstaande nog wel verder doortesten, ook in verhouding tot andere artikelen in mijn winkel, maar misschien dat ik hiermee anderen kan inspireren.Verder blij dat deze TNT kosten in een bestand zitten, goede add-on!groet,Tommy Link to comment Share on other sites More sharing options...
digisli Posted January 11, 2009 Share Posted January 11, 2009 LET WEL: Brievenbus is niet traceerbaar.... Wie is aansprakelijk voor het zoek raken van het pakketje? En hoe kan je aantonen dat je niet wordt opgelicht door de ontvanger als hij zegt het niet ontvangen hebt, maar wel heeft? Link to comment Share on other sites More sharing options...
digisli Posted January 11, 2009 Share Posted January 11, 2009 WOT bedankt voor het opzoeken van de iso code's.Zal ze erin zetten. De prijzen (2009) en tabellen bijna gereed. probeer ze zsm te uploaden.ps. Belgie zit er niet in. Link to comment Share on other sites More sharing options...
ramblingrose Posted January 11, 2009 Author Share Posted January 11, 2009 Quote WOT bedankt voor het opzoeken van de iso code's.Zal ze erin zetten. De prijzen (2009) en tabellen bijna gereed. probeer ze zsm te uploaden. Heel mooi :-P Quote ps. Belgie zit er niet in. Geen punt, kan altijd nog via een apart import bestandje of even met de hand.Tnx! Link to comment Share on other sites More sharing options...
digisli Posted January 11, 2009 Share Posted January 11, 2009 WOTKan je me uitleggen hoe ik apart importeer?(Ben net nieuw me sql-len) Ik exporteer, tot nu toe, altijd geheel en overschrijf ik de boel.bedankt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
ramblingrose Posted January 11, 2009 Author Share Posted January 11, 2009 Je kunt aparte imports maken door uit te zoeken welke tabellen je nodig hebt voor dat deel van PS wat je voor ogen hebt en vervolgens alleen deze tabellen selecteren als je een export doet via phpMyAdmin of aanverwant beheerprogramma. Met het backup systeem van PS zelf kan het niet omdat je daar geen aparte tabellen kunt selecteren.Voor de verzendingkosten zijn de volgende tabellen (incl. countries ed.) verantwoordelijk:ps_carrierps_carrier_langps_carrier_zoneps_countryps_country_langps_deliveryps_range_weightps_zoneLET OP: er is ook nog een tabel ps_range_price die ik niet heb meegenomen omdat ik die niet gebruik.Zolang het dev team de tabellen niet wijzigt voor deze kun je de exports blijven gebruiken. Link to comment Share on other sites More sharing options...
digisli Posted January 12, 2009 Share Posted January 12, 2009 Hier de Nieuwe TNT verzendkosten tabellen met prijzen 2009.Incl. "zelf ophalen" & "bezorgen regio"Indien er onjuistheden of er zaken onbreken graag even te melden.succes ermee 20090112 CARRIERS TNT DIGISLI.zipFetching info... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tommy H Posted January 21, 2009 Share Posted January 21, 2009 mooi geregeld digisli, heb het doorgevoerd!gr. Tomas Link to comment Share on other sites More sharing options...
fkeuning Posted March 31, 2009 Share Posted March 31, 2009 Ik heb de 2008 versie ingelezen, maar daarmee ging het blijkbaar niet helemaal goed met onderandere de landentabel. Kreeg in het betalingsproces ineens geen adressen meer te zien omdat het LANG versie van de namen niet meer in de tabellen stonden. Zo waren er meer kleine dingetjes die ik moest aanpassen na het uitvoeren van het sql-script. Nu zag ik gisteren ineens dat al mijn prijzen ineens alleen zonder BTW worden getoond. Kan dat ook met dat script te maken hebben? Ik heb verder op prijs gebied niets gewijzigd. Was juist alleen bezig met tekstuele wijzigingen in de algemene voorwaarden en wat design wijzigingen.Helaas...stom stom stom...geen backup gemaakt. Ga sowieso de 2009 versie vanavond importeren. Kijken wat dat doet. Zal hem eerst wel even goed controleren. Als iemand weet hoe ik mijn prijzen ook weer MET BTW kan tonen...graag. De shop is nog niet open, maar voor de geinteresseerden:www.gamersplaza.eu Link to comment Share on other sites More sharing options...
EarlMax Posted May 5, 2009 Share Posted May 5, 2009 Thanks for the code,maar nu krijg ik de code als ik een " test bestelling wil doen TECHNICAL ERROR: unable to add the product.Details:Error thrown: [object XMLHttpRequest]Text status: parsererroren als ik het nog een keer probeer komt de melding : Hack attempt: Geen standaard verzendoptie Link to comment Share on other sites More sharing options...
qonstant2 Posted May 6, 2009 Share Posted May 6, 2009 helaas krijg ik naar het uitvoeren van de 2009prijzen van tnt al mijn prijzen in de shop zonder btw te zienhttp://your-pc.nl/ik heb geen back-up van de oude databaseis dit nog terug te draaien aangezien ik bijna klaar ben voor lancering van de site Link to comment Share on other sites More sharing options...
TropischBruin Posted May 8, 2009 Share Posted May 8, 2009 Quote helaas krijg ik naar het uitvoeren van de 2009prijzen van tnt al mijn prijzen in de shop zonder btw te zienhttp://your-pc.nl/ik heb geen back-up van de oude databaseis dit nog terug te draaien aangezien ik bijna klaar ben voor lancering van de site Ik kan mij niet indenken dat er een verband is tussen die twee. Link to comment Share on other sites More sharing options...
qonstant2 Posted May 8, 2009 Share Posted May 8, 2009 Quote Quote helaas krijg ik naar het uitvoeren van de 2009prijzen van tnt al mijn prijzen in de shop zonder btw te zienhttp://your-pc.nl/ik heb geen back-up van de oude databaseis dit nog terug te draaien aangezien ik bijna klaar ben voor lancering van de site Ik kan mij niet indenken dat er een verband is tussen die twee. 2008 prijzen zijn uit de database gehaald maar blijf het probleem houden2009 prijzen staan er goed in Link to comment Share on other sites More sharing options...
qonstant2 Posted May 9, 2009 Share Posted May 9, 2009 probleem opgelost mochten meer mensen tegen dit probleem aanlopen ga dan naar de volgende settingspayment>taxes>vat tarief>edit> Belgie,EU1 Europe EEC-Zone,EU2 Europe EEC-Zone,Nederland>anvinkenen het probleem is verholpen Link to comment Share on other sites More sharing options...
rice1973 Posted May 26, 2009 Share Posted May 26, 2009 Quote Thanks for the code,maar nu krijg ik de code als ik een " test bestelling wil doen TECHNICAL ERROR: unable to add the product.Details:Error thrown: [object XMLHttpRequest]Text status: parsererroren als ik het nog een keer probeer komt de melding : Hack attempt: Geen standaard verzendoptie Ik heb hetzelfde probleem!Ik kan handmatig ok geen carrier meer aanmaken.....Iemand inmiddels een oplossing?? Link to comment Share on other sites More sharing options...
nostradamus Posted August 8, 2009 Share Posted August 8, 2009 Quote Quote Thanks for the code,maar nu krijg ik de code als ik een " test bestelling wil doen TECHNICAL ERROR: unable to add the product.Details:Error thrown: [object XMLHttpRequest]Text status: parsererroren als ik het nog een keer probeer komt de melding : Hack attempt: Geen standaard verzendoptie Ik heb hetzelfde probleem!Ik kan handmatig ok geen carrier meer aanmaken.....Iemand inmiddels een oplossing?? heeft iemand dit probleem weten op te lossen Link to comment Share on other sites More sharing options...
nostradamus Posted August 9, 2009 Share Posted August 9, 2009 heeft iemand een versie die werkt in prestashop 1,2 final Link to comment Share on other sites More sharing options...
qonstant2 Posted August 9, 2009 Share Posted August 9, 2009 heeft er mischien ook iemand een tabel voor DHL Link to comment Share on other sites More sharing options...
nostradamus Posted September 4, 2009 Share Posted September 4, 2009 Quote heeft iemand een versie die werkt in prestashop 1,2 final heeft iemand de sql voor verzie 1.2 final???????????????????als ik de bestaande sql gebruik gaat heel mijn shop over de zeik. dan kan ik niks meer doen en krijg bergen met foutmeldeingenSea Link to comment Share on other sites More sharing options...
ramblingrose Posted September 4, 2009 Author Share Posted September 4, 2009 Bij mij werkt het nog steeds ?! Vreemd. Heb je de tabellen aangepast aan jouw voorvoegsel, ie. veranderen van wot_carrier naar ps_carrier of wat je dan ook gebruikt ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
nostradamus Posted September 8, 2009 Share Posted September 8, 2009 ja dat heb ik gedaan ik denk dat in 1.2 de tabel indeling is verandert. als je mij je email pm't kan ik je de dump mailen. hij is in iedergeval anders opgebouwd als de sql die in het begin van dit topic staat. dit is ook het laatste probleem dat ik heb voordat ik live kan de rest heb ik onder de knie. Link to comment Share on other sites More sharing options...
bartdog Posted September 25, 2009 Share Posted September 25, 2009 Ik heb het zelfde probleem heb nu versie 1.2.4 geinstalleerd maar als ik de tabbellen inporteer dan gaat het mis. Heeft iemand werkende tabbellen voor mij? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts