Jump to content

Tabellen verzendingskosten TNT Nederland

Recommended Posts

Omdat ik een beetje gallisch werd van het iedere keer inkloppen van de verzendingskosten tabellen bij iedere nieuwe test-omgeving heb ik gekeken welke database tabellen het betrof en deze als SQL import bewaard. Misschien ook nuttig/leuk voor anderen en vind bijgevoegd het SQL bestandje om te importeren.

LET OP dat ik voor mijn tabellen de prefix "wot" gebruik en je dus middels een tekst-editor deze eerst moet aanpassen in het SQL bestand naar de door jou gebruikte tabel prefix!!
De naamgevingen ed. kun je naderhand naar eigen smaak simpel aanpassen. Er zit ook een stukje van de Belgische Post (alleen binnenlands kilopost) in omdat ik daar ook gebruik van maak maar indien niet gewenst/nodig kun je die gewoon deleten. Je krijgt er ook een fiks aantal landen bij die gegroepeerd zijn volgens het TNT boekje (een paar landen, zoals de kanaaleilanden, ontbreken maar kun je zo toevoegen).

NB. Vergeten te vermelden en wel essentieel: de language ID voor Nederlands is 3 in deze import en de basis is Prestashop v1.1b3 (voor deze tabellen is er dacht ik echter geen verschil met de huidige officiele versie)

wotprestaverzendtabellen14112008.sql.zipFetching info...

• 1 month later...

Is al gelukt:

Hier de oplossing,...

- Wijzig eerst (zoals al eerder aangegeven) alle prefix (wot_) in uw eigen prefix (bv. ps_) van het .sql bestand
- Ga naar MyPHPadmin
- Selecteer Importeer en zorg dat .sql format staat aangevinkt.
- Druk op start
- De tabellen zijn nu geimporteerd.

Bedankt.

Hoi digisli,

Kreeg net pas een melding van je bericht(en) binnen maar lees dat het al gelukt is :-) De import is nog steeds geldig met ook de laatste officiele release (geen database veranderingen op dat gebied) maar dat had je dan waarschijnlijk ook al geconstateerd.

Gr.
WoT

De B.O. wordt (carries, states, country, zone, price & weight range) overschreven door de tabellen die door WOT zijn gemaakt.
Hierin wordt een onderscheid gemaakt in de EURO, Non-Euro, EEC zone I, II, III, Africa, US zone's gemaakt

De tarieven (voor pakketten) zijn al ingevuld evenals de landen en groepen.

Nederland en Belgie zijn apart aangemaakt. Hierdoor zijn de tarieven juist ingesteld voor binnenlandse zendingen (als je in NL of Belgie woont natuurlijk)

Opmerking:
De tarieven zijn van vorig jaar (2008).
Gewone brievenbus postzendingen (binnen en buitenland), rembours, extra zeker, aangetekend & express worden niet vermeld.

Misschien een idee om die nog toe te voegen en de prijzen te updaten.

Verder toppie overzicht.

Onderstaande postzendingsmogelijkheden worden aangeboden;

3 TNT Post binnenlands Levering in 1 tot 2 dagen na verzending
4 Belgische post binnenland Levering in 1 tot 2 dagen na verzending
7 TNT post Europa Pakket Basis Prior Afhankelijk van de gekozen verzendmethode
8 TNT post Buiten Europa Pakket Basis Prior Afhankelijk van de gekozen verzendmethode
10 TNT post Europa Pakket Basis Standaard Afhankelijk van de gekozen verzendmethode
11 TNT post Buiten Europa Pakket Basis Standaard Afhankelijk van de gekozen verzendmethode
12 TNT post EEC Zone I Pakket Plus Prior Afhankelijk van de gekozen verzendmethode
13 TNT post EEC Zone II Pakket Plus Prior Afhankelijk van de gekozen verzendmethode
14 TNT post EEC Zone III Pakket Plus Prior Afhankelijk van de gekozen verzendmethode
16 TNT post non-EEC Zone IV Pakket Plus Prior Afhankelijk van de gekozen verzendmethode
18 TNT post non-Europe Zone V Pakket Plus Prior

Ik heb alle tabellen en prijzen aangepast.

Moet nog een paar landen toevoegen maar weet daar de Landcodes niet van.

Dus weet jij die wel, post dan even...

Het gaat om de landen;

Corsica, Balearen, Azoren, Madeira, Wit-Rusland, Kanaaleilanden, Faeroer Eilanden, Canarische Eilanden.

Zal hem in t weekend uploaden

Ik heb alle tabellen en prijzen aangepast.

Moet nog een paar landen toevoegen maar weet daar de Landcodes niet van.

Dus weet jij die wel, post dan even...

Het gaat om de landen;

Corsica, Balearen, Azoren, Madeira, Wit-Rusland, Kanaaleilanden, Faeroer Eilanden, Canarische Eilanden.

Zal hem in t weekend uploaden

Kijk eens hier.

Succes!

Corsica: frans departement met als code FR.CS voorzover ik heb kunnen vinden
Balearen: BELARUS= BY / BLR
Azoren: portugees deel met als code PT.AC voorzover ik heb kunnen vinden
Madeira: portugees deel met als code PT.MA voorzover ik heb kunnen vinden
Wit-Rusland:Russian Federation RU / RUS
Kanaaleilanden: valt onder de UK waarschijnlijk
Faeroer Eilanden: FAROE ISLANDS = FO
Canarische Eilanden: spaanse entiteit zonder specifieke ISO code

Zolang die ISO codes niet voor online gebruik nodig zijn kun je der van maken wat je wilt volgens mij. Zolang het land maar in de juiste zone zit mag dat verder geen probleem opleveren. Ik heb nog geen prijslijst gedownload voor de laatste wijzigingen en dat moet idd. nog gebeuren om de lijst weer up to date te maken (zoals evt. gewijzigde namen). Ga er naar kijken zodra ik tijd heb maar als iemand anders het al gedaan heeft dan is een nieuwe download wel prettig :-)

Misschien voor sommigen die brievenpost versturen een klein truucje.

Ik verkoop zelf boxershorts, welke dus soms met de brievenpost meegaan, en dan wil ik niet dat men 6,20 krijgt vanwege pakketpost, maar afhankelijk van het gewicht de waarde in postzegels.

In mijn geval passen er van een bepaald merk 4 boxershorts in 1 envelop, waardoor de totale portokosten dan komen op 2,20, voor de envelop 0,50 dus totaal 2,70. Hoe krijg ik deze kosten nu belast aan de klant?

In het gedeelte admin - shipping - weight ranges maak ik een nieuwe range aan, bijv:

- TNT enveloppost I (0.01kg tot 0.041kg)
- De bestaande regel TNT post Binnenland pas ik de ondergrens aan naar 0.042kg
- onder admin - shipping - carriers voeg ik een nieuwe verzendmethode toe:
bedrijfsnaam: TNT Enveloppost
logo: 'leeg'
transittijd: Levering in 1 tot 2 dagen na verzending
belasting: geen
zone: Nederland
status: checked
verzend en order: checked
afwijkende situatie: verzender deactiveren
- bij de betreffende producten welk met enveloppost meekunnen pas ik nu het gewicht aan naar bij 0.01 (omdat er dus 4 in een envelop kunnen, stel iemand bestelt er 4 dan wordt het totaalgewicht van de order 0,04 en valt het totaalgewicht nog binnen de bovengrens van 0.041 waardoor geen pakketkosten worden doorberekend.

Ik moet bovenstaande nog wel verder doortesten, ook in verhouding tot andere artikelen in mijn winkel, maar misschien dat ik hiermee anderen kan inspireren.

Verder blij dat deze TNT kosten in een bestand zitten, goede add-on!

groet,

Tommy

Je kunt aparte imports maken door uit te zoeken welke tabellen je nodig hebt voor dat deel van PS wat je voor ogen hebt en vervolgens alleen deze tabellen selecteren als je een export doet via phpMyAdmin of aanverwant beheerprogramma. Met het backup systeem van PS zelf kan het niet omdat je daar geen aparte tabellen kunt selecteren.
Voor de verzendingkosten zijn de volgende tabellen (incl. countries ed.) verantwoordelijk:
ps_carrier
ps_carrier_lang
ps_carrier_zone
ps_country
ps_country_lang
ps_delivery
ps_range_weight
ps_zone

LET OP: er is ook nog een tabel ps_range_price die ik niet heb meegenomen omdat ik die niet gebruik.

Zolang het dev team de tabellen niet wijzigt voor deze kun je de exports blijven gebruiken.

• 2 weeks later...
  • 2 months later...

Ik heb de 2008 versie ingelezen, maar daarmee ging het blijkbaar niet helemaal goed met onderandere de landentabel. Kreeg in het betalingsproces ineens geen adressen meer te zien omdat het LANG versie van de namen niet meer in de tabellen stonden. Zo waren er meer kleine dingetjes die ik moest aanpassen na het uitvoeren van het sql-script.
Nu zag ik gisteren ineens dat al mijn prijzen ineens alleen zonder BTW worden getoond. Kan dat ook met dat script te maken hebben? Ik heb verder op prijs gebied niets gewijzigd. Was juist alleen bezig met tekstuele wijzigingen in de algemene voorwaarden en wat design wijzigingen.

Helaas...stom stom stom...geen backup gemaakt. Ga sowieso de 2009 versie vanavond importeren. Kijken wat dat doet. Zal hem eerst wel even goed controleren. Als iemand weet hoe ik mijn prijzen ook weer MET BTW kan tonen...graag.

De shop is nog niet open, maar voor de geinteresseerden:
www.gamersplaza.eu

• 1 month later...

Thanks for the code,
maar nu krijg ik de code als ik een " test bestelling wil doen

TECHNICAL ERROR: unable to add the product.

Details:
Error thrown: [object XMLHttpRequest]
Text status: parsererror

en als ik het nog een keer probeer komt de melding :
Hack attempt: Geen standaard verzendoptie

helaas krijg ik naar het uitvoeren van de 2009prijzen van tnt
al mijn prijzen in de shop zonder btw te zien
http://your-pc.nl/

ik heb geen back-up van de oude database

is dit nog terug te draaien aangezien ik bijna klaar ben voor lancering van de site

Ik kan mij niet indenken dat er een verband is tussen die twee.

2008 prijzen zijn uit de database gehaald maar blijf het probleem houden
2009 prijzen staan er goed in

probleem opgelost mochten meer mensen tegen dit probleem aanlopen ga dan naar de volgende settings
payment>taxes>vat tarief>edit> Belgie,EU1 Europe EEC-Zone,EU2 Europe EEC-Zone,Nederland>anvinken

en het probleem is verholpen

• 3 weeks later...
Thanks for the code,

Details:

Ik heb hetzelfde probleem!
Ik kan handmatig ok geen carrier meer aanmaken.....
Iemand inmiddels een oplossing??

• 2 months later...
Thanks for the code,

Details:

Ik heb hetzelfde probleem!
Ik kan handmatig ok geen carrier meer aanmaken.....
Iemand inmiddels een oplossing??

heeft iemand dit probleem weten op te lossen

• 4 weeks later...

ja dat heb ik gedaan ik denk dat in 1.2 de tabel indeling is verandert. als je mij je email pm't kan ik je de dump mailen. hij is in iedergeval anders opgebouwd als de sql die in het begin van dit topic staat. dit is ook het laatste probleem dat ik heb voordat ik live kan de rest heb ik onder de knie.

• 3 weeks later...