Sund-og-smuk.dk Posted December 18, 2010 Share Posted December 18, 2010 Hej Jeg har forsøgt at få "feeder" modulet til at virke, men når jeg går ind på rss feedet opdaterer det ikke?http://www.sund-og-smuk.dk/modules/feeder/rss.phpNogen der har haft samme problem og har løst det?Nogen der har en løsning på et godt produkt feed?På forhånd tak Link to comment Share on other sites More sharing options...
Timpet Posted December 27, 2010 Share Posted December 27, 2010 Har du prøvet at fortælle browseren at indholdet er forældet og at siden derfor skal hentes på ny?Det er jo sådan med browsere at de chach'er siderne de besøger, og så er de lidt dovne så de gider ikke altid lige hente den nye version.Du kan bruge phpheaders til at fortælle browseren hvornår en side udløber, hvis jeg var dig ville jeg sætte den til -10min fra besøgstiden Men det kræver du piller lidt i koden. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sund-og-smuk.dk Posted December 27, 2010 Author Share Posted December 27, 2010 Hej Timpet,Tak for svar!Jeg har på fornemmelsen det er en lille ting der "bare" skal rettes, jeg ander bare ikke hvad?min rss.php ser således ud, kan du gennemskue om det er her ændringerne skal til: <?php include(dirname(__FILE__).'/../../config/config.inc.php'); require_once(dirname(__FILE__).'/../../init.php'); // Get data $number = (intval(Tools::getValue('n')) ? intval(Tools::getValue('n')) : 10); $orderByValues = array(0 => 'name', 1 => 'price', 2 => 'date_add', 3 => 'date_upd', 4 => 'position', 5 => 'manufacturer_name', 6 => 'quantity'); $orderWayValues = array(0 => 'ASC', 1 => 'DESC'); $orderBy = Tools::strtolower(Tools::getValue('orderby', $orderByValues[intval(Configuration::get('PS_PRODUCTS_ORDER_BY'))])); $orderWay = Tools::strtoupper(Tools::getValue('orderway', $orderWayValues[intval(Configuration::get('PS_PRODUCTS_ORDER_WAY'))])); if (!in_array($orderBy, $orderByValues)) $orderBy = $orderByValues[0]; if (!in_array($orderWay, $orderWayValues)) $orderWay = $orderWayValues[0]; $id_category = (intval(Tools::getValue('id_category')) ? intval(Tools::getValue('id_category')) : 1); $products = Product::getProducts(intval($cookie->id_lang), 0, ($number > 10 ? 10 : $number), $orderBy, $orderWay, $id_category, true); $currency = new Currency(intval($cookie->id_currency)); $affiliate = (Tools::getValue('ac') ? '?ac='.intval(Tools::getValue('ac')) : ''); // Send feed header("Content-Type:text/xml; charset=utf-8"); echo '<?xml version="1.0" encoding="UTF-8"?>'."\n"; ?> <title><![CDATA[<?php echo Configuration::get('PS_SHOP_NAME') ?>]]></title> <link><?php echo _PS_BASE_URL_.__PS_BASE_URI__; ?></link> <?php echo Configuration::get('PS_SHOP_EMAIL') ?> PrestaShop <?php echo Language::getIsoById(intval($cookie->id_lang)); ?> <title><![CDATA[<?php echo Configuration::get('PS_SHOP_NAME') ?>]]></title> <?php echo _PS_BASE_URL_.__PS_BASE_URI__.'img/logo.jpg'; ?> <link><?php echo _PS_BASE_URL_.__PS_BASE_URI__; ?></link> <?php foreach ($products AS $product) { $image = Image::getImages(intval($cookie->id_lang), $product['id_product']); echo "\t\t\n"; echo "\t\t\t<title><![CDATA[".$product['name']." - ".html_entity_decode(Tools::displayPrice(Product::getPriceStatic($product['id_product']), $currency), ENT_COMPAT, 'UTF-8')." ]]></title>\n"; echo "\t\t\t"; $cdata = true; if (is_array($image) AND sizeof($image)) { echo "<![CDATA["; $cdata = false; } if ($cdata) echo "<![CDATA["; echo $product['description_short']."]]>\n"; echo "\t\t\t<link><![CDATA[".htmlspecialchars($link->getproductLink($product['id_product'], $product['link_rewrite'], Category::getLinkRewrite(intval($product['id_category_default']), $cookie->id_lang))).$affiliate."]]></link>\n"; echo "\t\t\n"; } ?> På forhånd tak Link to comment Share on other sites More sharing options...
Timpet Posted December 27, 2010 Share Posted December 27, 2010 Opdatere produkt feedet hvis du trykker F5? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sund-og-smuk.dk Posted December 28, 2010 Author Share Posted December 28, 2010 Ja, og ctrl+f5, det opdatere ikke ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Timpet Posted December 28, 2010 Share Posted December 28, 2010 Så ved jeg ikke lige hvad det kan være desværre Link to comment Share on other sites More sharing options...
presta-dyr Posted December 28, 2010 Share Posted December 28, 2010 Det ser da ud til at virke meget godt. Som standard vises forsidekategorien (nr. 1/Home).F.eks. ser dette da fint ud: http://www.sund-og-smuk.dk/modules/feeder/rss.php?id_category=11eller for at se de 4 dyreste varer i kategori nummer 5:http://www.sund-og-smuk.dk/modules/feeder/rss.php?id_category=5&n=4&orderby=price&orderway=DESC/Kjeld Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sund-og-smuk.dk Posted December 29, 2010 Author Share Posted December 29, 2010 Hej Kjeld,Mange tak for svar!Det virker rimelig enkelt når man bare ved hvad man skal sætte bagefter rss.php Det står ikke beskrevet nogen steder? Link to comment Share on other sites More sharing options...
presta-dyr Posted December 29, 2010 Share Posted December 29, 2010 Jeg kunne ikke finde anden dokumentation end selve koden. Der er åbenbart flg. parametre:* "n" der er antallet af varer (maks. 10).* "orderby" der kan antage værdierne "name", "price", "date_add", "date_upd", "position".* "orderway" der kan antage værdierne "ASC", "DESC".* "id_category" der er nummeret på kategorien.* "ac" der er affilate-nummer./Kjeld Link to comment Share on other sites More sharing options...
prestadevelop Posted January 3, 2011 Share Posted January 3, 2011 Jeg har problemer med at få det til at virke her: http://butik-mariaf.dk/modules/feeder/rss.phpNogen der kan se hvad der går galt? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sund-og-smuk.dk Posted January 4, 2011 Author Share Posted January 4, 2011 Hej Kristian,Jeg får også blank side hos dig. Du har aktiveret modulet ikk?Jeg har stadig problemer med at det ikke opdatere. Idag er det blevet lagt produkter, i kategorien "home" som standard kategori men det opdatere stadig ikke? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sund-og-smuk.dk Posted January 16, 2011 Author Share Posted January 16, 2011 Er der nogen der kan gennemskue om det skulle være fordi feedet viser de første produkter jeg har lagt ind, istedet for at vise de nyeste produkter, og derfor ikke opdaterer?Jeg er ikke så skrap til det kode halløj at jeg kan se det.På forhånd tak Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts