Jump to content

Rss produkt feed

Sund-og-smuk.dk

Recommended Posts

• 2 weeks later...

Har du prøvet at fortælle browseren at indholdet er forældet og at siden derfor skal hentes på ny?

Det er jo sådan med browsere at de chach'er siderne de besøger, og så er de lidt dovne så de gider ikke altid lige hente den nye version.

Du kan bruge phpheaders til at fortælle browseren hvornår en side udløber, hvis jeg var dig ville jeg sætte den til -10min fra besøgstiden :)

Men det kræver du piller lidt i koden.

Hej Timpet,

Tak for svar!

Jeg har på fornemmelsen det er en lille ting der "bare" skal rettes, jeg ander bare ikke hvad?

min rss.php ser således ud, kan du gennemskue om det er her ændringerne skal til:

<?php
include(dirname(__FILE__).'/../../config/config.inc.php');
require_once(dirname(__FILE__).'/../../init.php');

// Get data
$number = (intval(Tools::getValue('n')) ? intval(Tools::getValue('n')) : 10);
$orderByValues = array(0 => 'name', 1 => 'price', 2 => 'date_add', 3 => 'date_upd', 4 => 'position', 5 => 'manufacturer_name', 6 => 'quantity');
$orderWayValues = array(0 => 'ASC', 1 => 'DESC');
$orderBy = Tools::strtolower(Tools::getValue('orderby', $orderByValues[intval(Configuration::get('PS_PRODUCTS_ORDER_BY'))]));
$orderWay = Tools::strtoupper(Tools::getValue('orderway', $orderWayValues[intval(Configuration::get('PS_PRODUCTS_ORDER_WAY'))]));
if (!in_array($orderBy, $orderByValues))
   $orderBy = $orderByValues[0];
if (!in_array($orderWay, $orderWayValues))
   $orderWay = $orderWayValues[0];
$id_category = (intval(Tools::getValue('id_category')) ? intval(Tools::getValue('id_category')) : 1);
$products = Product::getProducts(intval($cookie->id_lang), 0, ($number > 10 ? 10 : $number), $orderBy, $orderWay, $id_category, true);
$currency = new Currency(intval($cookie->id_currency));
$affiliate = (Tools::getValue('ac') ? '?ac='.intval(Tools::getValue('ac')) : '');

// Send feed
header("Content-Type:text/xml; charset=utf-8");
echo '<?xml version="1.0" encoding="UTF-8"?>'."\n";
?>

<title><![CDATA[<?php echo Configuration::get('PS_SHOP_NAME') ?>]]></title>
       <link><?php echo _PS_BASE_URL_.__PS_BASE_URI__; ?></link>
<?php echo Configuration::get('PS_SHOP_EMAIL') ?>
PrestaShop
<?php echo Language::getIsoById(intval($cookie->id_lang)); ?>

<title><![CDATA[<?php echo Configuration::get('PS_SHOP_NAME') ?>]]></title>
<?php echo _PS_BASE_URL_.__PS_BASE_URI__.'img/logo.jpg'; ?>
           <link><?php echo _PS_BASE_URL_.__PS_BASE_URI__; ?></link>

<?php
   foreach ($products AS $product)
   {
       $image = Image::getImages(intval($cookie->id_lang), $product['id_product']);
       echo "\t\t\n";
       echo "\t\t\t<title><![CDATA[".$product['name']." - ".html_entity_decode(Tools::displayPrice(Product::getPriceStatic($product['id_product']), $currency), ENT_COMPAT, 'UTF-8')." ]]></title>\n";
       echo "\t\t\t";
       $cdata = true;
       if (is_array($image) AND sizeof($image))
       {
           echo "<![CDATA[";
           $cdata = false;
       }
       if ($cdata)
           echo "<![CDATA[";
       echo $product['description_short']."]]>\n";

echo "\t\t\t<link><![CDATA[".htmlspecialchars($link->getproductLink($product['id_product'], $product['link_rewrite'], Category::getLinkRewrite(intval($product['id_category_default']), $cookie->id_lang))).$affiliate."]]></link>\n";
       echo "\t\t\n";
   }
?>

På forhånd tak

Jeg kunne ikke finde anden dokumentation end selve koden. Der er åbenbart flg. parametre:
* "n" der er antallet af varer (maks. 10).
* "orderby" der kan antage værdierne "name", "price", "date_add", "date_upd", "position".
* "orderway" der kan antage værdierne "ASC", "DESC".
* "id_category" der er nummeret på kategorien.
* "ac" der er affilate-nummer.

/Kjeld

• 2 weeks later...