Henrik Larsen Posted December 4, 2010 Share Posted December 4, 2010 Hej AlleJeg skal for mit arbejde opsætte en webshop, og har set nu her til aften at denne skulle kunne lige så meget andre webshop programmer og lidt til uden at skulle installere ekstra plugins.Men tænkte på om der findes udvidelser til f.eks. Postdanmark med mere. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Prestafan1234 Posted December 4, 2010 Share Posted December 4, 2010 HejNår du skriver udvidelser til "Postdanmark med mere", hvad mener du så? Du kan sagtens sætte shoppen op til at bruge PostDanmark, men mener du integration med Webpack eller? Plugins hedder moduler i Prestashop. og en standardshop har rigtig mange moduler med, som blot skal installeres/aktiveres/konfigureres (det er nemt at finde ud af), og der findes et utal af moduler, både gratis og købeudgaver. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrik Larsen Posted December 4, 2010 Author Share Posted December 4, 2010 Mange tak for det fine svar, ja nu er jeg så kommet igang men shoppen er forsat på engelsk.Det jeg mente med PostDanmark var de forskellige pakke og brev størrelser. Er der nogle af jer der har lavet sådan en før?Det næste spørgsmål er lige så dumt er det nemt at få dansk på webshoppen (det er mest danskere der skal handle). Link to comment Share on other sites More sharing options...
Prestafan1234 Posted December 4, 2010 Share Posted December 4, 2010 Selv tak:-) Du skal have den danske sprogpakke installeret, så er alt oversat. Søg her i det danske forum. PostDanmark (eller en hvilken som helst forsendelsesmetode) skal sættes op i BO (Back Office)Start evt. med at læse PrestaShops wiki til de mest basale indstillinger, så du kan komme i gang: http://www.prestashop.com/wiki Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrik Larsen Posted December 4, 2010 Author Share Posted December 4, 2010 Nu har jeg et par gange prøvet at installere dansk uden held, som i kan se på billedet så bliver sproget importeret men ikke oprettet, gør jeg noget forkert?Jeg har hentet sprogfilen og pakket den ud og prøvet at uploade den fil jeg har unzippet, det eneste der sker er at filerne kommer godt nok ind i fil arkivet.Jeg har vedlagt 2 billeder for at vise hvad jeg har udført. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Prestafan1234 Posted December 4, 2010 Share Posted December 4, 2010 Har du oprettet Dansk først?BO - Tools - Languages, Add new og vælg da som sprogkode, hvis det er seneste version af PrestaShop du har hentetP.S. du skal ikke pakke filen ud, inden du importerer sprogpakken Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrik Larsen Posted December 4, 2010 Author Share Posted December 4, 2010 1000 tak for hjælpen så kom jeg da i gang. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Prestafan1234 Posted December 7, 2010 Share Posted December 7, 2010 Det var godt:-) Det er god kutyme i forum at redigere sit oprindelige indlæg og skrive [LØST] i overskriften - så hjælper du også andre der søger hjælp:-) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrik Larsen Posted December 7, 2010 Author Share Posted December 7, 2010 Efter at havde arbejdet en del timer med Prestashop - så må jeg udmelde at mine problemer ikke er løst, dvs. at jeg dropper at gøre brug af Prestashop. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Prestafan1234 Posted December 8, 2010 Share Posted December 8, 2010 Det var da ærgerligt, da PrestaShop kan rigtig mange ting. Er du sikker på, at det ikke er noget der kan løses? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Posted December 8, 2010 Share Posted December 8, 2010 Så kan det jo være spændende at vide, hvad du har valgt istedet.Magento, og hvad de ellers hedder er efter min mening noget tunge at arbejde med. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrik Larsen Posted December 17, 2010 Author Share Posted December 17, 2010 Jeg har valgt at arbejde med Unique Systems som jo er Dansk udvikling af OSCEDIT: Dog vil jeg forsøge at arbejde med at få PS til at virke til dette projekt, men min chef vil kun arbejde med noget der er dansk i administrator det samme gælder mig) Link to comment Share on other sites More sharing options...
cassim Posted January 3, 2011 Share Posted January 3, 2011 Jeg har valgt at arbejde med Unique Systems som jo er Dansk udvikling af OSCEDIT: Dog vil jeg forsøge at arbejde med at få PS til at virke til dette projekt, men min chef vil kun arbejde med noget der er dansk i administrator det samme gælder mig) Der finders oversættelser til back office som gør den dansk fandt den en gang på forumet et eller andet sted (kan slef ikke huske det nu)Men sig endelig til hvis vi skal hjælpe igen Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts