Jonny79 Posted December 3, 2010 Share Posted December 3, 2010 HejJag behöver hjälp med att hitta vart jag ändrar så nyhetsbrev är automatiskt iklickat när en kund registrerar sig. Finns de någon som kan hjälpa mig?Tack! Link to comment Share on other sites More sharing options...
sebastiann Posted December 3, 2010 Share Posted December 3, 2010 Använder du standard kassan? Den kassan jag använder har det som val på inställningar men det är inte standard Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jonny79 Posted December 4, 2010 Author Share Posted December 4, 2010 Hej Jo tror jag använder standard kassan. Har inte angett nått annat alla fall. Var kan man ändra på de? Link to comment Share on other sites More sharing options...
sebastiann Posted December 4, 2010 Share Posted December 4, 2010 Det är moduler som finns att köpa för att få snabbkassa. Men då har jag tyvärr inget svar på hur man gör så det är ifyllt Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jonny79 Posted December 14, 2010 Author Share Posted December 14, 2010 Hej Nu har jag fixat det. Gå till authentication.tpl i din tema mapp. Rad: 105Ändra: <input type="checkbox" name="newsletter" id="newsletter" value="1" {if isset($smarty.post.newsletter) AND $smarty.post.newsletter == 1} checked="checked"{/if} /> Till: <input type="checkbox" name="newsletter" id="newsletter" value="1" checked="checked" /> {l s='Sign up for our newsletter'} Då är nyhetsbrevet ikryssat och det syns under admin att kunden är ikryssad för nyhetsbrev. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts