Sund-og-smuk.dk Posted November 30, 2010 Share Posted November 30, 2010 Hej,Jeg har forsøgt mig med prestashop på et udviklings domæne.Nu vil jeg gerne have det flyttet over på mit rigtige domæne, er der en vejledning til det et sted?Jeg har prøvet at kopiere alt indhold på serveren til den ny og databasen er flyttet med over, er der nogen filer der skal rettes i manuelt, for at få det til at fungere?På forhånd tak Link to comment Share on other sites More sharing options...
elund Posted November 30, 2010 Share Posted November 30, 2010 Prøv at kigge på guiden for at opdatere PrestaShop:http://www.prestashop.com/wiki/Installing_and_Updating_PrestaShop_software/#Update_PrestaShopFørst skal du dog ligge importere databasen fra udviklingsdomænet på det rigtige domæne. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sund-og-smuk.dk Posted November 30, 2010 Author Share Posted November 30, 2010 Hej elund,Tak for svar.Umiddelbart virker det ikke. Jeg har importeret databasen.Jeg tror der er en fil, hvor jeg skal ændre database oplysninger mm. Jeg ved bare ikke hvilken, jeg er helt my? Link to comment Share on other sites More sharing options...
elund Posted November 30, 2010 Share Posted November 30, 2010 Hvis du vælge at installere PrestaShop som update og ikke som ny installation, burde det virke.Husk pkt. 13: Copy the settings.inc.php file from the backup folder /config to the new build’s /config folder.settings.inc.php er netop den fil du kan ændre databaseoplyninger i. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sund-og-smuk.dk Posted November 30, 2010 Author Share Posted November 30, 2010 Hej elund,Det var netop det der skulle til Tak for hjælpen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts