Timpet Posted November 24, 2010 Share Posted November 24, 2010 Hejsa.Undskyld tråden her er engelsk, men jeg er ved at være lidt desperat og tænker nogen af jer andre måske har set det før:Hello.I posted this at the SEO at first, but now i moving it.Im have huge issue’s with charset’s, when i add metadescriptions myself from BO the charset shows up correctly at google, but when google uses the description from the productpage the charset gets fucked up at google like shown at the image. The site is danish and uses the speciel chars øæå.But how can i fix this issue, it allso apears when i look at the catched version of our site at google, but not allover the site. The category names show correctly, but category description dont.I would like help to fix this issue. im using 1.2.5 and not the standard theme.Could this be something that has bin fixed in 1.3.2, and how i can fix it in 1.2.5 ?Problemet ligger i at der i HTML koden står øæå og det skal der jo ikke Link to comment Share on other sites More sharing options...
Prestafan1234 Posted November 24, 2010 Share Posted November 24, 2010 HejProblemet må ligge i dit theme. Jeg har både en shop der kører 1.2.5 og en der kører 1.3.1. og jeg har ikke problemet - mine meta descriptions står fint i HTML uden brug æ, ø og å.Men en ting der også undrer mig, er rækkefølgen af metatags (både i din og mine shops)<meta name="description" content="Lækre glatte leggins med læderlook!" /><meta http-equiv="Content-Type" content="application/xhtml+xml; charset=utf-8" />Her defineres charsettet jo efter description - måske kan det have noget at sige, når du også skriver, at det ikke sker på dine titler. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Timpet Posted November 24, 2010 Author Share Posted November 24, 2010 Jeg har lige installeret en frisk 1.3.2, en brugte så min gamle database og med standard theme. Her var der også problemer Den del af descriptionen som står i metadescription er sådan set fin nok, det er når google selv taget noget fra siden fordi den skrevne description er for lille eller ikke til stede. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Prestafan1234 Posted November 24, 2010 Share Posted November 24, 2010 Mon ikke det kan være din host, der er problemet? Link to comment Share on other sites More sharing options...
prestadevelop Posted November 25, 2010 Share Posted November 25, 2010 Det er vigtigt at dit charset er sat til det samme på dit webhotel. Dette kan du på de fleste rette via administrationen på hotellet. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts