kent_lundberg Posted November 15, 2010 Share Posted November 15, 2010 Hejär nybörjare på prestashop och undrar vad bör man tänka på när det gäller säkerhetfinns det någon bra guide eller liknande vill ju inte gärna ha en motorväg in i shopen :-S Ha deKent Link to comment Share on other sites More sharing options...
Steppo Posted November 22, 2010 Share Posted November 22, 2010 Hej,Et tips, om man bygger ett eget tema, är att säkra upp din egna template mapp med en htaccess - gör man inte det kan vem som helst hämta ditt egendesignade tema.Mer om det kan du läsa här: http://www.prestashop.com/forums/viewthread/75094/security/solved_how_to_secure_tpl_filesAnnars har jag uppfattningen om att Prestashop är ett säkert system - kanske är det någon som vet mer om det... Link to comment Share on other sites More sharing options...
sebastiann Posted November 22, 2010 Share Posted November 22, 2010 Finns en modul för det på Addons, gratis. Om man inte vill pilla med htaccess Annars så är det väl bra lösenord som är viktigt, säkerhetshål i mjukvaran kan man inte göra mycket åt om maninte har dom kunskaparna.Men, sen är det att ha bra virusskydd på datorn också för en vanlig väg virus tar är genom FTP-program upp på hemsidan Link to comment Share on other sites More sharing options...
kent_lundberg Posted November 22, 2010 Author Share Posted November 22, 2010 Hej igen Tackar för förslagen och för erat svar att det känns säkerthar skaffat mej 2 böcker om 1.3 att kolla igenom hoppas att dom ska ge mejen grund att stå på även när 1.4 kommerläste i den att författaren inte tycker man behöver testa lokaltutan att man ska köra skarpt var är eran åsikt i det fallet ?funderade ätt lägga butiken på one.com funkar det eller är det problem vilket somliga skriver här på forumet ?Kent Link to comment Share on other sites More sharing options...
sebastiann Posted November 22, 2010 Share Posted November 22, 2010 Böcker är alltid trevligt, sen finns det oändligt mycket information här på forumet om det skulle vara något.Fördelen med att köra lokalt är när du bygger teman och modifierar så kan testa hur du vill utan att kunderna drabbas. Men har du tema och inte ska göra några större ändringar så är det bara att köra tycker jag.One.com är billigt och det fungerar ok, jag körde det för några år sedan men bytte nästan direkt till Binero som jag kör alla mina sajter på idag så är det någon jag skulle rekommendera så är det Binero. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Steppo Posted November 22, 2010 Share Posted November 22, 2010 Alright det finns en modul för det intressant! Hur funkar den monntro?Vad är det för böcker förresten? Ges de ut av prestashop. Är de i digital form? Link to comment Share on other sites More sharing options...
sebastiann Posted November 22, 2010 Share Posted November 22, 2010 Den här är det, enkelt och smidigt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
kent_lundberg Posted November 22, 2010 Author Share Posted November 22, 2010 Såg dom på Prestashop de var länkad till följandehttps://www.packtpub.com/PrestaShop 1.3 Beginner's Guide [eBook] 308 sidorPrestaShop 1.3 Theming – Beginner’s Guide [eBook] 312 sidordet går att se lite smakprov på innehållet på hemsidan ovanvalde att köpa dom som PDF 24 Euro för bägge var prissänkta troligtvis för 1.4 har inte hunnit kolla så noga på uppläget av böckerna så jag kan inte recensera domKent Link to comment Share on other sites More sharing options...
Steppo Posted November 22, 2010 Share Posted November 22, 2010 Gott! Gör den inte samma som en access? Gör den kanske mer?Tack för länkarna! Undrar om det är Prestashop som gör dem? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Steppo Posted November 22, 2010 Share Posted November 22, 2010 sebasiann kort fråga snyggt med Iphonetemas förresten hur fick du till det? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts