nobynator Posted November 14, 2010 Share Posted November 14, 2010 Hej hoppHar nu försökt ställa in Carrier men vad jag än prövar står det att det finns ingen Fraktleverantör som kan lerera där jag bor.Vad har jag missat?MVH Link to comment Share on other sites More sharing options...
nobynator Posted November 15, 2010 Author Share Posted November 15, 2010 No help? =/ Link to comment Share on other sites More sharing options...
lunken Posted November 26, 2010 Share Posted November 26, 2010 Kolla så att Sverige står som land i kassan.I vissa webbläsare kommer det upp El Salvador och då finns det ingen carrier dit. Link to comment Share on other sites More sharing options...
nobynator Posted November 26, 2010 Author Share Posted November 26, 2010 Sverige står endast i kassan, har bara 3 länder som jag fraktar till som val. Link to comment Share on other sites More sharing options...
ruilong Posted November 28, 2010 Share Posted November 28, 2010 De vanligaste problemen med detta.1. det står 0 kr i rutorna för pris, detta kan det stå fast du inte sparat 0 i fälten, den defaultar alltså 0 här, medans det inte finns några rader i databasen, så klicka på spara för att spara priserna 0 kr. 2. Zoner, du har flyttat ex Sverige från Europa zonen till en Sverige zon, men inte kopplat på att fraktfirman ska leverera till den nya zonen.Här finns även en enkel manual för hur man ställer in fraktpriser i Prestashop. Link to comment Share on other sites More sharing options...
nobynator Posted November 28, 2010 Author Share Posted November 28, 2010 Jag har kollat manualen, men det ger mig inte svar hur jag ska ställa in om jag vill ha en fast fraktkostnad över hela Sverige? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts