robincox Posted November 13, 2010 Share Posted November 13, 2010 Jag använder prestashop och skulle vilja lägga till en egen div i header.tpl med diverse php kod för att få till ett sidhuvud med egen logotyp och meny.Men det verkar som att tpl filer inte kan innehålla php kod som t.ex. <?php echo "Hello world"; ?> Är det inte meningen att man ska kunna använda egen php kod i prestashop eller ska man koda php på något annat sätt i .tpl filer?Tack på förhand! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Patrik Lindblom Posted November 13, 2010 Share Posted November 13, 2010 Du skickar med smarty-variabler från motsvarande php-fil som du sen använder i tpl-filen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
robincox Posted November 14, 2010 Author Share Posted November 14, 2010 Det enda jag behöver få till är att få till detta direkt efter <body><?php echo $topHeader; ?>skulle vara jättebussigt om du ville skriva hur jag gör exakt det. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Patrik Lindblom Posted November 14, 2010 Share Posted November 14, 2010 Låt oss säga att du vill lägga till efter <body>Ändra:$smarty->assign(array( 'HOOK_HEADER' => Module::hookExec('header'), 'HOOK_LEFT_COLUMN' => Module::hookExec('leftColumn'), 'HOOK_TOP' => Module::hookExec('top'), 'static_token' => Tools::getToken(false), 'token' => Tools::getToken(), 'priceDisplayPrecision' => _PS_PRICE_DISPLAY_PRECISION_, 'content_only' => intval(Tools::getValue('content_only')) )); Till: $smarty->assign(array( 'HOOK_HEADER' => Module::hookExec('header'), 'HOOK_LEFT_COLUMN' => Module::hookExec('leftColumn'), 'HOOK_TOP' => Module::hookExec('top'), 'static_token' => Tools::getToken(false), 'token' => Tools::getToken(), 'priceDisplayPrecision' => _PS_PRICE_DISPLAY_PRECISION_, 'content_only' => intval(Tools::getValue('content_only')), 'topHeader' => '' )); Sen lägger du in {$topHeader} på lämpligt ställe i header.tpl Link to comment Share on other sites More sharing options...
robincox Posted November 14, 2010 Author Share Posted November 14, 2010 Hmmm... jag har ju inget problem att lägga in en eftersom det är html, det kan jag ju göra direkt i header.tpl. Gör jag samma för att få in dunamisk kod, d.v.s. php:'topHeader' => echo $topHeading; Link to comment Share on other sites More sharing options...
Patrik Lindblom Posted November 14, 2010 Share Posted November 14, 2010 Vad du nu stoppar in i variabeln, kommer att slängas ut från tpl-filen, så det är bara att lägga vad du vill där, echo behövs inte. Link to comment Share on other sites More sharing options...
robincox Posted November 14, 2010 Author Share Posted November 14, 2010 Tusen tack för hjälpen! Link to comment Share on other sites More sharing options...
pralbin Posted July 13, 2011 Share Posted July 13, 2011 Låt oss säga att du vill lägga till efter <body>Ändra:$smarty->assign(array( 'HOOK_HEADER' => Module::hookExec('header'), 'HOOK_LEFT_COLUMN' => Module::hookExec('leftColumn'), 'HOOK_TOP' => Module::hookExec('top'), 'static_token' => Tools::getToken(false), 'token' => Tools::getToken(), 'priceDisplayPrecision' => _PS_PRICE_DISPLAY_PRECISION_, 'content_only' => intval(Tools::getValue('content_only')) )); Till: $smarty->assign(array( 'HOOK_HEADER' => Module::hookExec('header'), 'HOOK_LEFT_COLUMN' => Module::hookExec('leftColumn'), 'HOOK_TOP' => Module::hookExec('top'), 'static_token' => Tools::getToken(false), 'token' => Tools::getToken(), 'priceDisplayPrecision' => _PS_PRICE_DISPLAY_PRECISION_, 'content_only' => intval(Tools::getValue('content_only')), 'topHeader' => '' )); Sen lägger du in {$topHeader} på lämpligt ställe i header.tpl Jag har samma problem som trådskaparen. Men vad anser du är lämpligt ställe i header.tpl? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Patrik Lindblom Posted July 13, 2011 Share Posted July 13, 2011 Det beror på ditt tema och vad du vill åstadkomma. Link to comment Share on other sites More sharing options...
ruilong Posted July 14, 2011 Share Posted July 14, 2011 Jag har samma problem som trådskaparen. Men vad anser du är lämpligt ställe i header.tpl? Du kan ju köra med modulbyggande också om du vill hålla det enkelt att uppdatera i framtiden.exHOOK_HEADER om du vill lägga till inom <head> delenHOOK_TOP om du vill lägga till något uppe vid logon (ex en menyrad). relativt enkelt att skapa en simpel modul som hookar i någon av dessa och kör ut sin egna tpl fil direkt i sidan.Om ingen av dessa två placeringar (går ju att positionera ordningen på modulerna inom hooken) passar i temat, så kan du ju alltid göra som Patrik tipsar om och bara lagra html koden i en variabel som du kör ut i tpl filen med {$variabelnamn} där det ska visas. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts