Annika Posted November 11, 2010 Share Posted November 11, 2010 Hej!Jag har en butik, www.princesspotion.se, som jag har problem med. I kundkorgen visas en del av texten på engelska, fast den är översatt till svenska i Administration > Verktyg. Jag har för mig att det inte var så förut. Jättetacksam för hjälp med hur man fixar detta. Jag har min sajt liggande hos Prestaworks, så jag kan inte så mycket, har fått hjälp med installation och allt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
sebastiann Posted November 11, 2010 Share Posted November 11, 2010 Kolla under översättningar för moduler för tror det kan vara modulen som inte är översatt helt. Du har ju en Onepagecheckout modul så bör vara några rader i den som inte i översatta. Kolla under Tools/Translations/Modify Translations och välj Modules och se om du hittar något. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Annika Posted November 11, 2010 Author Share Posted November 11, 2010 Tack för svar . Jag har kollat och dubbelkollat tycker jag, under översättningar. Tycker det verkar som om jag hittat alla fält (vecklar ut allihop och söker fraser på sidan) och dom är översatta. Det konstiga är att en av knapparna, som ju är en bild, också är på engelska. Jag är nästan säker på att det inte var så förut så jag tror nån inställning nånstans är engelsk. Det är såå frustrerande. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Patrik Lindblom Posted November 11, 2010 Share Posted November 11, 2010 Tror att en del, om inte alla, översättningar för onepagecheckout ligger i front-office. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Annika Posted November 11, 2010 Author Share Posted November 11, 2010 Vad är front-office? Grejen är den att jag är nästan 100 på att det var bara svenskt text förut. Fast jag vet inte varför det har ändrats. Det har varit så förut och då fick jag svar från prestaworks att det kunde vara nåt med nån cookie... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Patrik Lindblom Posted November 11, 2010 Share Posted November 11, 2010 I stället för att välja Modules translations under Tools->Translation, väljer du Front Office translations Link to comment Share on other sites More sharing options...
Annika Posted November 12, 2010 Author Share Posted November 12, 2010 Aha, då förstår jag. Hos mig står det på svenska så jag tänkte inte så långt. Tyvärr hjälpte det inte att kolla där. Tror det är nån inställning snarare än en översättningsgrej. Link to comment Share on other sites More sharing options...
mohsart Posted November 25, 2010 Share Posted November 25, 2010 Jag har noterat detta i nån modul och då var felet att i koden stod det {l s='English text'} istf {l s='English text' mod='modulnamn'} och då funkar inte översättningen./Mats Link to comment Share on other sites More sharing options...
Annika Posted November 26, 2010 Author Share Posted November 26, 2010 Tack för svar. Prestaworks har hjälpt mig med detta. Hur ändrar man rubben så att det står att problemet är löst? Link to comment Share on other sites More sharing options...
sebastiann Posted November 26, 2010 Share Posted November 26, 2010 Edit vid första inlägget Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts