Jump to content

Gratis verzending! (overzicht) tekst aanpassen

Loe-

Recommended Posts

Hi allemaal!

Een bekend probleem, en al eerder heb ik dit in 1.6 laten coderen in de bronbestanden omdat er geen andere optie voor leek.

Nu op 1.7 weer hetzelfde probleem - Als ik niet ingelogd ben, geeft hij automatisch "gratis verzending" aan.
Aangezien dit nog helemaal niet bepaald is, en ook (meestal) niet waar  is, wil ik dat hier staat "nader te  bepalen" of "kies verzendmethode", net zolang totdat ze daadwerkelijk bij de vervoerder kiezen zijn aangekomen.

In de broncode kan ik het niet 123 vinden, BO pakt hij dit niet en vindt hij geen vertaling.
Gratis heb ik inmiddels wel vertaald - maar dit werkt niet, of in ieder geval niet volledig.

Ik heb geprobeerd een "test"vervoerder in te stellen, en deze als standaard ingesteld - dan pakt hij de tekst wel op.
Haal ik deze weg, verdwijnt ook de vertaling.
Ik denk dat ik hierbij ook in de clinch ga lopen als de klant daadwerkelijk gratis verzending heeft - hier kom ik nog niet achter.

Probleem bij de test vervoerder is dat de klant dus ook kan kiezen voor deze methode, omdat het een beschikbare optie blijft.

Dit is dus het kleine winkelwagen overzicht wat je ziet als je aan het shoppen bent, het overzicht wat je krijgt als je een product toevoegd en de 1ste stappen van het bestelproces.

Wie weet raad?
alvast bedankt!

• Loe- changed the title to Gratis verzending! (overzicht) tekst aanpassen

Zit ik zelf ook mee. Heb het indee dat mensen afhaken omdat ze eerst blij zijn met gratis verzending en later in het afreken stadium toch weer verzendkosten moeten betalen.   Ik dat dit in v 1.4.6 niet en nu ik overgegaan ben naar 1.7.2  zak ik dat.  Heb nu ook veel meer verlaten winkelwagens dan voorheen.

Ik zat er eerst aan te denken om via de vertaling iets te wijzigen dat er geen Gratis meer staat.  Maar het zou beter zijn als hij deze regel helemaal niet zou laten zien in het winkelwagentje of op basis van bv het IP adres de juiste verzendkosten zou laten zien voor bijvoorbeeld Nederlandse en Belgische klanten of dit op basis van de default vervoerder zou berekenenen.  Eerst de potentiele klant GRATIS voorschotelen en daarna toch weer verzendkosten willen hebben werkt niet!

Edited by Frevab (see edit history)

• 2 weeks later...

De vermelding van Gratis verzending heb ik kunnen oplossen door de juiste instelling te kiezen bij Verzending>Instelling. Er is kennelijk een verband tussen de "standaardvervoerder" die gekozen wordt en de daaronder staande "sortering".

Ik heb deze nu ingesteld op "Standaardvervoerder: beste kwaliteit", "sortering: prijs" en "ordenen per: oplopend"

Je kan e.e.a. testen door als gast (niet ingelogd) een artikel in het mandje te toen en te kijken wat de vrachtkosten zijn (op de pop-up van de cart en/of de daaropvolgende check-out pagina). Als je de instellingen via een ander tabblad in je brouwser wijzigd en opslaat kan je op het andere tabbblad deze verversen waardoor de gegevens opnieuw opgehaald worden en de vrachtkosten de nieuwe instellingen volgen.

De volgorde heeft ook te maken met de Snelheidsrang die bij iedere Vervoerder is ingesteld (1e blad). In de cart en checkout pagina laat PS de verzendkosten van één vervoerder zien (eventuele meerdere vervoerders pas als het adres in ingegeven). De Snelheidsrang""in combinatie met "beste kwaliteit" (lees beste stelheid) bepaald welke vervoerder of vervoerderstarief in de cart/checkout pagina getoond wordt.

(althans zo heb ik het ervaren.)