MadsNA Posted October 29, 2010 Share Posted October 29, 2010 HejJeg har fulgt denne guide - http://www.prestashop.com/wiki/Shipping/ - men uanset hvad jeg gør, så vil fragt prisen ikke stige selvom jeg lægger flere produkter i kurven.Eksempel:Vare1 vejer 0.5 kilo (den går ind under 0 kg til 5 kg-intervallen, hvor fragtprisen er opgivet til 25,-)Hvis du lægger 2*Vare1 i kurven vil vægten være 1 kg (så vil det koste 50,-). Her burde systemet regne fragtprisen ud til at være 50 kr. men det holder fast på 25 kr. og det er uanset hvor mange produkter jeg lægger i kurven.Hvad dælen er problemet? Link to comment Share on other sites More sharing options...
presta-dyr Posted October 29, 2010 Share Posted October 29, 2010 Hvis du pakker 2 varer à 0,5 kg er det da stadig prisen for forsendelser med en vægt under 5,0 kg, der skal benyttes. Hvis du lægger 11 varer i kurven, skulle du gerne komme ind i næste vægtinterval.Jeg har sat mine vægtgrænser, så jeg tager højde for emballagens vægt. Så min tabel for Post Danmark ser således ud:| Zone / Afstand |_{border:1px solid black}. 0g til 31g |_{border:1px solid black}. 31g til 80g |_{border:1px solid black}. 80g til 230g |_{border:1px solid black}. 230g til 450g |_{border:1px solid black}. 450g til 900g |_{border:1px solid black}. 900g til 1500g || Danmark |{border:1px solid black}{align=}. 8.50 |{border:1px solid black}{align=}. 16.00 |{border:1px solid black}{align=}. 24.00 |{border:1px solid black}{align=}. 38.00 |{border:1px solid black}{align=}. 50.50 |{border:1px solid black}{align=}. 60.50 |/Kjeld Link to comment Share on other sites More sharing options...
MadsNA Posted October 30, 2010 Author Share Posted October 30, 2010 Hov, jeg lavede en fejl. Jeg beklager - vare1 vejer 0.5 kg og intervallerne går således - 0 til 0.5 - 0.5 til 1 kg - 1 kg til 1.5 kg og så videre. Så 2*vare1 er lig med 1 kg, hvilket systemet ikke registrer og stadig sætter fragtprisen til at være 25 kr. selvom det burde være 50 kr. Link to comment Share on other sites More sharing options...
MadsNA Posted November 1, 2010 Author Share Posted November 1, 2010 Lige en ting til - hvordan ændrer man fra kilo til gram i backend? Det er ærlig talt lidt træls at skulle indtaste så mange nuller ved de små varer Link to comment Share on other sites More sharing options...
MadsNA Posted November 3, 2010 Author Share Posted November 3, 2010 Ingen der kan hjælpe? Problemet er det eneste der afholder mig at åbne shoppen. Kan simpelthen ikke få systemet til at øge fragtprisen når man kommer over en bestemt vægt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Posted November 3, 2010 Share Posted November 3, 2010 Lige en ting til - hvordan ændrer man fra kilo til gram i backend? Det er ærlig talt lidt træls at skulle indtaste så mange nuller ved de små varer Er det et problem?Lev med det. Link to comment Share on other sites More sharing options...
presta-dyr Posted November 3, 2010 Share Posted November 3, 2010 Under preferences->localization (opsætning->regionalt) sætter du vægtenheden./Kjeld Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts