Lustfull Posted October 13, 2010 Share Posted October 13, 2010 Har en liten fråga till er med Webshop och betalningsalternativ.Märker ni att ni förlorar kunder för att ni ej kan erbjuda betalningsalternativ "direktbetalning via bank"?Verkar som folk är ganska misstänksamma mot Paypal, trots att man påpekar att "registrering ej krävs" och att det är säkert att betala via Paypal.Jag har idag Paypal, Klarna Faktura, Klarna konto,PF och förskottsbetalning via PB som betalningsalternativ.Tyvärr är våra banker i dag såna jä...la hycklare ,så har man som jag en shop med inriktning på erotik så kan dom inte hjälpa en. Undrar vilka banker Onoff, Ellos och Apoteket har? Dom säljer samma saker som jag gör.Susanne Link to comment Share on other sites More sharing options...
jompa68 Posted October 14, 2010 Share Posted October 14, 2010 Varför provar du inte Payson? Enkelt att sätta upp och Internetbank som betalnings alternativ. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lustfull Posted October 14, 2010 Author Share Posted October 14, 2010 Blir detta alternativ, men väntar tills dom släpper sin gratis modul i november.Susanne Link to comment Share on other sites More sharing options...
Beellso Posted October 14, 2010 Share Posted October 14, 2010 Jag kan starkt rekommendera dig Moneybookers. Det är ett perfekt alternativ att erbjuda sina kunder att ta emot betalningar med. Du har ett dussin olika alternativ att aktivera/avaktivera i Moneybookers modulen som Prestaworks har utvecklat. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lustfull Posted October 14, 2010 Author Share Posted October 14, 2010 Är det inte bara Nordea som är kopplad till Moneybookers?Susanne Link to comment Share on other sites More sharing options...
Glimpy Posted October 21, 2010 Share Posted October 21, 2010 Är det inte bara Nordea som är kopplad till Moneybookers?Susanne Tyvärr ja, dom har bara Nordea kopplad ännu och tillåter inte butiker av "adult content" :/ Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lustfull Posted October 21, 2010 Author Share Posted October 21, 2010 Löste problemet genom Payson.Blir lite "mörkrädd" av allt hyckleri från bankerna vad det gäller Adult content. Skulle vara kul att vet hur alla stora butiker som Apoteket, Ellos och Onoff löser detta då de faktiskt också säljer "Adult content" helt öppet.Men det är väl skillnad på folk och folk?Sussi Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts